آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 اسفند ماه 1393 = 08-03 2015

چرا نباید تعهد توقف 10 ساله هسته ای را بپذیریم

سایت "شفاف نیوز": محمدجواد ظریف در یک عقب نشینی آشکار، ضمن پذیرش شروط آمریکا، علاوه بر پذیرش تلویحی توقف فعالیت های هسته ای ایران برای مدت بیش از 10 سال و بدون کمترین اشاره به لزوم حذف یکباره همه تحریم ها علیه ملت ایران، توافق هسته ای (توقف هسته ای) را نزدیک اعلام کرد.

اگرچه احتمال توافق هسته‌ای با ۵+۱ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز نمی‌توان با اطمینان از رسیدن به توافق و یا شکست‌ احتمالی مذاکرات سخن گفت ولی شواهد و گزارش‌های موجود از ترفند جدیدی حکایت می‌کند که در صورت عملیاتی شدن، می‌تواند فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را با آسیب جدی و جبران‌ناپذیری روبرو کند در این ترفند که به آن خواهیم پرداخت؛ همان فرمول توافق دو مرحله‌ای، بازسازی شده است.

تعلیق ده ساله به نوعی حتی از عمر دولت دوم روحانی - در صورت پیروزی در دور دوم - نیز بیشتر بوده و به نوعی شرایط را برای دولت بعدی نیز سخت تر می کند و توافق هسته ای ناخواسته را در جلوی دولت بعدی قرار می دهد.

مقامات رسمی مراکز استراتژیک آمریکا انکار نمی‌کنند که منظور اصلی آنان از فرصت‌سوزی‌های ۱۰ ساله و بیست ساله و... که در مذاکرات بر آن اصرار ورزیده‌اند، زمینه‌سازی برای مقابله با اساس جمهوری اسلامی ایران است. و این خط استراتژیک را به قول «دیوید فروم» در یک پروژه دو پله‌ای تعریف کرده‌اند، پله اول تغییر رفتار نظام اسلامی- تن دادن به طرح سازش خاورمیانه، دست کشیدن از حمایت حزب‌الله و حماس و... - و پله دوم؛ تغییر ساختار نظام، یعنی براندازی.



ایرانی March 8, 2015 11:22 AM

تو چرا میسوزی بیچاره بخوای نخوای ایران تحت رهبری امام یه قدرت جهانی ست

گزارش یا اعتراض به این نظر


پاسخ به کاربر ایرانی March 8, 2015 02:08 PM

گمان میکنم شما باید یک عدد ساندیس خور سایبری باشید اگر البته این مطلب را فقط برای خنداندن خوانندگان این وبسایت وزین در میان این همه مطلب جدی بیان نکرده باشید اما خب اگر واقعا چنین است که امثال شما و همان امامتان ادعا میکنید پس دقیقا به چه دلیلی دارید مذاکره میکنید و التماس از امریکا که بیا و تحریمها را بردار تا نمردیم که ما داریم خفه میشویم و ما هم هرچه تو بگویی ای سرور جهان همان میکنیم؟ یک قدرت جهانی و اینقدر ذلالت؟ یک قدرت جهانی اینقدر خواری و ضعف؟ با امام یک قدرت جهانی شده اید؟ امامی که همه چیز این سرزمین را بر باد داد و امروز جانشین لنگ و علیلش دلش به یک مشت تروریست عرب زبان نفهم که اگر پول بیشتر ببینند بریدن سر قاسم سلیمانی هم برایشان آسان است یا چند توپ و ترقه و اسباب بازی خوش است و شما مغز شستگان هم؟ تا کی میخواهید در هپروت سر کنید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


هلو March 8, 2015 11:44 PM

در جواب دوست معترض به کاربر ایرانی فکر میکنم این ایرانی همان بسیجی چند روز پیش است که جوابش را دادم ، تا دید شورش درآمده اسمش را عوض کرد۰ اینقدر شجاعت ندارند که هر دفعه اسم عوض میکند۰ خواهش میشود اسم ایرانی را کثیف نکند و بجایش داعشی، سپاهی، لباس سخصی۰۰۰ بگذارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: