آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 بهمن ماه 1393 = 19-02 2015

رحمت الهی آمد و.... برق و اینترنت رفت

گزارش «انتخاب» از مصائب نزول رحمت الهی
باران آمد، برق و اینترنت رفت، ترافیک تشدید شد و ....!

نخستین مشکل، و تکراری ترین آنها ، قطع اینترنت در برخی نقاط کشور است! البته بقیه مناطق نیز ، اگر با قطعی اینترنت مواجه نشدند ، لااقل با سرعتی بسیار اندک و لاکپشتی ، به خانه های مردم راه پیدا کردند!

بارش رحمت الهی که از نیمه شب چهارشنبه آغاز شده بود، مانند همیشه باعث اشکالات عمده در کشور شد و بار دیگر، سئوال مهمی را در ذهن شهروندان ایجاد کرد که ایجاد مشکلات شدید با عادی ترین اتفاقات طبیعی ، تا کی و کجا ادامه خواهد داشت؟ اگر خدای نکرده روزی زلزله در شهرهای بزرگی چون تهران بیاید ، چه اتفاقاتی هولناکی پس از زلزله و در پی بی مسئولیتی مسئولان شاهد خواهیم بود؟!

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ درحالیکه عمده مسئولان کشور برای رهایی از برخی مشکلات مانند آلودگی، آرزوی «باران» در سر می پروراندند ، اما نزول این رحمت الهی بار دیگر باعث تشدید برخی مشکلات دیگر شد!

نخستین مشکل، و تکراری ترین آنها ، قطع اینترنت در برخی نقاط کشور است! آنهم دقیقاً در روز سخنرانی وزیر محترم ارتباطات در مورد مسائل هسته ای! البته بقیه مناطق نیز ، اگر با قطعی اینترنت مواجه نشدند ، لااقل با سرعتی بسیار اندک و لاکپشتی ، به خانه های مردم راه پیدا کردند!

همچنین خطوط تلفن های موبایل نیز ، مانند نخستین روزهای ورود این تکنولوژی به کشور ، با اختلال جدی مواجه شده است.

از سوی دیگر و در شرایطی که چند قطره باران ، همواره باعث افزایش ترافیک در کشور بخصوص شهرهای بزرگ مثل تهران می شد ، این بار موجب قفل شدن بسیاری از خیابان های پایتخت شد!

همچنین آبگرفتگی برخی معابر و ایجاد اخلال ئر تردد شهروندان ، در بسیاری از شهرهای کشور گزارش شده است.

گزارش خبرنگار ما می افزاید: قطعی برق از حدود ساعت 2 بامداد در بیشتر مناطق شهرستان آبادان را به همراه داشت.

بارش رحمت الهی در روزهای پایانی بهمن ماه، موجب شد تا شهروندان آبادان و خرمشهر که طی دو هفته گذشته به علت هجوم ریزگردها خانه نشین شده بودند، هوایی خنک و با طراوت را استنشاق کنند.

بارش باران از شامگاه چهارشنبه در آبادان شدت گرفت و باعث قطعی برق بسیاری از مناطق شهری و روستایی در این شهرستان شد.

قطعی برق در آبادان همچنین، قطعی آب شرب، اختلال در روند خدمت رسانی برخی اصناف نظیر نانوایی ها و بروز مشکلاتی برای لوازم برقی خانگی شهروندان آبادانی را به همراه داشت.

رییس اداره برق آبادان می گوید: خاکی که بر اثر پدیده گرد و غبارهای دو هفته گذشته به مقره ترانس ها و تجهیزات شبکه برق اهواز نفوذ کرد، بر اثر بارش باران، رسانا شده و اختلال در شبکه را باعث شده است.

'اکبر ناصری' گرد و خاک نشسته بر مقره های برق و بروز اتصالی شبکه هنگام بارندگی را علت اصلی خاموشی های اخیر شهر اعلام کرد.

وی از شست و شوی 80 کیلومتر از خطوط شبکه برق آبادان در هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت:هم اکنون وضعیت خاموشی ها بجز در برخی از مناطق شهر نظیر 'کفیشه و هلال بریم' به وضعیت عادی برگشته است.

رییس اداره هواشناسی آبادان میزان بارندگی در این شهر را 10 میلیمتر اعلام کرد و گفت:پیش بینی وضعیت هوای آبادان در ساعت های آینده نیز، نیمه ابری تا تمام ابری است.

'سیعد ابراهیمیان' افزود:بر اساس نقشه های پیش یابی، بارندگی در این شهرستان تا 24 ساعت آینده به صورت متناوب ادامه می یابد.



homa February 19, 2015 01:43 PM

تا بخواهید بمحض ریزش باران گرفتگی فاضلاب ها و روان اب به خیابانها و خانه هاست خود مردم هم کمی مقصرند تا اشغال وقوطی نوشابه ومواد خوراکی در جوب ها بسیار دیده میشود فرسودگی سیم های برق وبی توجهی به نوسازی ان پیامد چنین قطع برق میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: