آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 بهمن ماه 1393 = 19-02 2015

تروریسم ملاها؛ فیلم: تظاهرات بی سابقه در آرژانتین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از 400 هزار نفر روز چهارشنبه زیر باران در بوینس آیرس، پایتخت آرژانیتن در یک تظاهرات ضد دولتی به "آلبرتو نیسمان"، داستان شجاع آرژانتینی ادای احترام کردند. (فیلم زیر)

این دادستان شجاع که ماه گذشته در آپارتمانش به قتل رسید، چند روز پیش از مرگ خود دولت آرژانتین را به پنهانکاری در مورد انفجار مرگبار سال 1994 در مرکز همیاری یهودیان بوینس آیرس متهم کرده بود.

دادستان مقتول قصد داشت اتهاماتی را در ارتباط با این انفجار که گفته می شود رژیم ایران در آن دست داشته است، در کنگره این کشور علیه رئیس جمهور مطرح کند.

این یکی از بزرگترین بحران هایی است که رییس جمهور آرژانتین طی 8 سال حضور خود در این سمت تاکنون با آن روبرو شده است.

دولت آرژانتین تظاهرات بزرگ و بی سابقه روز چهارشنبه را کودتای نرم علیه رییس جمهور این کشور توصیف کرده است.

به گفته ناظران، اگر دادستان نیسمان می توانست به تحقیقات خود ادامه دهد، چالش های بسیار بزرگی برای رئیس جمهور آرژانتین ایجاد می کرد. وی پیش از مرگ، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آرژانتین را متهم کرده بود که نقش رژیم ایران در انفجار سال 1994 را لاپوشانی کرده‌اند.

یک مقام پارلمان آرژانتین گفته قتل دادستان نیسمان با هدف جلوگیری از افشای تبانی رئیس جمهور این کشور با رژیم ایران صورت گرفته است.

دادستان مقتول از مدتها قبل رژیم ایران را به برنامه ریزی و اجرای عملیات بمبگذاری متهم کرده بود و می گفت حزب الله لبنان این بمبگذاری را انجام داده است.

دادگاه آرژانتین نیز پیش از این تعدادی از مقامات رژیم ایران را متهم کرده بود که در انفجار سال 1994 که صدها کشته و مجروح برجای گذاشت، نقش داشته‌اند.

دادستان مقتول به این نتیجه رسیده بود که رییس جمهور آرژانتین و وزیر خارجه اش در برابر معاملات سودآور متعهد شده اند که به هر ترتیب از پیگرد قانونی مقامات رژیم ایران جلوگیری کنند.

ناظران می گویند، پیشینه فساد مزمن در هیاتهای حاکمه آرژانتین و سابقه تروریسم دولتی جمهوری اسلامی که با حراج گذاشتن خزانه ملی پول خون می پردازد، اموری پوشیده نیستند.





www.youtube.com/watch?v=9VgM9hfQw8w

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



homa February 19, 2015 10:46 AM

فقط با محاکمه رئیس جمهور ارژانین ودست داشتن سازمان امنیت ارژانتین او مجبور به حقایق پشت پرده و دخالت رژیم جمهوری اسلامی را افشا گری کند البته اگر دادگاه واقغا منصفانه وبیطرفی مثل قوه قضائیه المان داشته باشد که بانفوذهای رفسنجانی رئیس جمهوروقت جمهوری اسلامی در جریان میکونوس برلین نتوانست کاری کند ودادگاه المان حکم صادقانه ای ورهبر خامنه ای ودکتر ولایتی وزیر خارجه وقت وعلی فلاحیان وزیراطلاعات وقت را محکوم کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


هلو February 19, 2015 11:29 AM

چه راحت این مزدوران با پخش کردن پول ایران و دست به جنایت زدن درکشورهای مختلف کثافتهایی مثل خودشان را پیدا میکنند وسیستم مافیایی را بر ضد ملتها براه میاندازند۰ اوباما هم در همدستی با آنها بد نیست و سکوتش در مورد تمام این جنایات و دزدیها و بدست آوردن قدرت این رژیم علامت رضاست۰ اوباما تا کی میخواهد جاده را برای آنها صاف کند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: