آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 بهمن ماه 1393 = 18-02 2015

بحران اوکراین؛ خطر جنگ در دروازه های اروپا

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد که اوضاع در شرق اوکراین در حال وخیم تر شدن است و به روسیه هشدار داد نیروهای خود را از این منطقه خارج کند.

گزارشگر شبکه خبری فرانس24 در این باره گفت: اعلام این خبر نشاندهنده وخامت اوضاع است. توافق آتش بس در شرق اوکراین که باید از روز یکشنبه اجرا می شد، هرگز و حتی برای یک لحظه مورد احترام قرار نگرفت.

وی افزود: اوضاع شهر "دبالتسوه" نشان می دهد نه تنها درگیریها ادامه داشت، بلکه سربازان اوکراینی کشته شدند و روستاهای اطراف نیز بمباران شدند. "دبالتسوه" هم اکنون در دست جدايی طلبان طرفدار روسیه است. این شهر برای جدایی طلبان اهمیت بسیاری دارد زیرا محور دسترسی آنها به سایر شهرها محسوب می شود. این نشان می دهد ما با موقعیت بحرانی روبرو هستیم.

سوالی که مطرح می شود این است که آمریکا در این شرایط چه خواهد کرد؟ آمریکا به شدت حوادث "دبالتسوه" را محکوم کرده است. اما به طور قطع آمریکا که در مورد تجهیز نیروهای نظامی اوکراین تردید داشت، بار دیگر از خود می پرسد آیا باید نظامیان اوکراین را مسلح کند؟ به نظر می رسد هیچ راه حل دیگری به غیر از استفاده از نیروی نظامی باقی نمانده است.



homa February 18, 2015 09:22 PM

از حسین اوبامای بزدل با ان وزیر امورخارجه اش بهتر بگم ملیجک اوباما جان کری هیچ کاری بجز حرافی بعمل نمیاد وپوتین اینو خوب فهمیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: