آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 بهمن ماه 1393 = 10-02 2015

نگرانی از بازگرداندن دراویش بیمار به زندان‌

رادیو فرانسه: به دنبال وخامت وضعیت جسمانی ٣ تن از دراویش زندانی، گروهی از فعالان حقوق دراویش در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز با انتشار بیانیه ای نسبت به رفتار با این افراد اعتراض نموده و خواستار ادامه درمان آنان شدند.

"حمیدرضا مرادی سروستانی"، "مصطفی دانشجو" و "افشین کرم پور"، ٣ تن از دراویش زندانی، با وجود وضعیت نامناسب جسمانی به دستور قضائی و بدون ترخیص پزشک، از بیمارستان به زندان بازگردانده شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی "مجذوبان نور"، در این بیانیه آمده است: بر دولتمردان و مملکت‌داران این خاک غمدیده است که نگذارند عده ای از خدا و از انسان بی‌خبر، در برهۀ حساسی از زمان که مملکت تا آستانه تباهی پیشرفته است، با اعمال خودسرانه و غیرانسانی، بر آتش عداوت و تفرقه هیمه بریزند.

در ادامه این بیانیه آمده است: قاضی اگر هست، حوزه دخالت او که قانون است نزد ما محترم است، اما از اينکه اين چنين مرز قضاوت را بی‌حد و حدود کرده‌اند که در سلامت جسمی زندانی هم نظر می‌دهند و عده‌ای مآمورِ معذور را کفيل و قيم و مسئول سلامتی او می‌کنند، بيمناکيم.

امضاکنندگان این بیانیه خواهان جبران «خطاهای گذشته» از سوی مسئولان هستند، اما در عین حال تأکید می کنند که امید آنان «مخدوش» شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: