آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 بهمن ماه 1393 = 06-02 2015

مذاکرات؛ سخنان تامل برانگیز مشاور امنیتی اوباما

برای ‌مقابله با رژیم ایران ‌فعلا ‌مذاکره را انتخاب ‌کرده‌ایم‎

مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در نشستی در اندیشکده بروکینگز خواستار فرصت دادن به مذاکرات هسته‌ای شد، اما افزود در صورتی که دیپلماسی با رژیم ایران شکست بخورد، آمریکا قوی‌تر خواهد شد.

وی در مورد مذاکرات هسته‌ای با رژیم ایران گفته: ما متعهد به جلوگیری از گسترش سلاحهای هسته ای در منطقه هستیم. در حال حاضر باید به دیپلماسی فرصت داد، اما در صورتی که دیپلماسی شکست بخورد، آنگاه ما و متحدانمان قوی‌تر خواهیم بود.

دولت آمریکا در جدیدترین گزارش امنیت ملی خود برای سال 2015 تاکید کرده است که برای مقابله با ارژیم یران و برنامه هسته ای آن همه گزینه ها روی میز رئیس جمهور آمریکا است.

راهبرد امنیت ملی آمریکا سندی است که دولت این کشور در آن تهدیدات علیه آمریکا در خارج و داخل را شناسایی کرده و اهم راهکارهای خود برای مقابله با این خطرات را به کنگره گزارش می دهد.

کاخ سفید در این گزارش مشروح تاکید کرده است که برای مقابله با رژیم ایران ‌فعلا ‌مذاکره را انتخاب ‌کرده است.

همزمان وزیر اطلاعات اسرائیل در مونیخ گفته که فکر می کند توافق هسته ای با رژیم ایران قریب الوقوع نیست.

دقایقی پیش اعلام شد که جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در جلسه سخنرانی نخست وزیر اسرائیل که قرار است بزودی در کنگره انجام شود، شرکت نخواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست امروز در گزارشی در باره اختلاف میان کاخ سفید و کنگره در مورد مذاکرات هسته ای با رژیم ایران نوشت: رییس جمهور آمریکا که سیاست‌های کشور در عرصه سیاست خارجی را تعیین می‌کند لازم است حمایت کنگره در این زمینه را جلب کند، چون درغیر این صورت این اقدامات با دوام نخواهند بود.

به نوشته واشنگتن پست، مساله نگران کننده این است که یک توافق هسته ای که با حمایت کنگره همراه نباشد، ممکن است پس از چند ماه روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا لغو شود.



پیشگو February 6, 2015 08:14 PM

۱سال فرصت خیلی است جهان به خطر میافتد

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد February 7, 2015 12:50 AM

دستیابی به یک توافق هسته ای در جهت منافع ملی مردم ایران است چون خطر وقوع جنگی خانمان سوز را به تاخیر می اندازد۰
اما همه به خوبی می دانیم که ذات رژیم بر بی قانونی استوار است و حضور نمایندگان رژیم در پای میز مذاکرات نه به خاطر منافع ملی، بلکه برای وقت خریدن و فقط در جهت بقای رژیم آخوندی است۰
دولتهای غربی نشان داده اند که به خوبی بلدند رژیمی را ساقط کنند، اما آنچه به جایش می نشانند لزوما در جهت منافع ملی آن کشورها نیست۰
این به دوش جوانان روشن اندیش میهن است تا به دور از شعارهای پوشالی متحد شده و مبارزات خود را حول محور حقوق بشر گسترش دهند و حکومت آلترناتیو مدرنی را شکل دهند۰
به اپوزیسیون سنتی در این جهت امیدی نیست۰ ایشان هم مثل رژیم به حقوق بشر اعتقادی ندارند و فقط افکار عقب مانده خود را در قالب شعارهای زیبا ترویج می کنند۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: