آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 بهمن ماه 1393 = 23-01 2015

زندانی عقیدتی کجاست؟ در شکنجه گاه های مخفی

محمدعلی طاهری»، زندانی عقیدتی، در آستانه سومین ماه از اعتصاب غذای اخیر خود و انتقال به خارج از زندان پس ازعارضه قلبی، هنوز به زندان اوین بازگردانده نشده و درمکان نامعلومی نگهداری می‌شود.

به گزارش سحام به نقل از حلقه نیوز، «محمدعلی طاهری» که ماه گذشته به دلیل عارضه قلبی ناشی از اعتصاب غذا، به بیمارستان منتقل شده بود، هنوز به زندان اوین بازگردانده نشده است و وضعیت او با خارج شدن نامش از لیست زندانیان زندان اوین، صورت جدیدی به خود گرفته که باعث نگرانی شاگردان او شده است. پیش‌تر نیز کمپین بین المللی آزادی محمدعلی طاهری دربیانیه بیستم دی‌ماه خود به وضعیت خطرناک سلامت آقای طاهری و خروج او از زندان اشاره کرده بود.

گفته می‌شود آقای طاهری به جای بازگردانده شدن به زندان اوین، به طورغیرقانونی به مکان‌های دیگر و خانه‌های مخفی تحت کنترل وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه منتقل شده و اطلاع دقیقی از شرایط و وضعیت سلامتی وی در دست نیست.

نگرانی‌های مربوط به صحت و سلامت جانی آقای طاهری هنگامی جدی‌تر می‌شود که وی پیش‌تر اعلام کرده بود که تا بسته شدن کامل پرونده افساد فی الارض خود که براساس اتهامات واهی شکل گرفته است، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید و تا پای جان خواهد ایستاد.

ازآنجایی‌که تاکنون هیچ‌گونه تغییر مثبت و جدیدی در وضعیت پرونده او اتفاق نیفتاده، شایعه تفهیم برخی ازهمان اتهامات به وی منتشر گردیده است، و با عنایت به این‌که آقای طاهری در راستای خواسته‌های خود در سه ماه گذشته دست‌کم ۲ بارجان خود را به خطر انداخته است، غیبت یک‌ماهه وی در زندان اوین پس ازعارضه قلبی ناشی از اعتصاب غذاهای مکرر و طولانی، موجب نگرانی شاگردان او و کنش‌گران مدنی و اجتماعی در شهرهای مختلف ایران شده است. برخی از فعالین حقوق بشر بیم دارند تا سرگذشت «هدی صابر»، زندانی سیاسی که درخردادماه سال ۱۳۹۰ دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۱۰ روز براثر نارسایی قلبی درگذشت، درمورد آقای طاهری هم تکرار شده باشد.

درهمین رابطه شهناز نیرومنش، مسئول کمپین بین المللی آزادی محمدعلی طاهری، به خبرنگار ما گفت:«ما شاگردان آقای محمدعلی طاهری به‌شدت نگران وضعیت ایشان هستیم و حتی مطمئن نیستیم دراین لحظه ایشان در قید حیات باشند.» وی افزود:«همه اخبار مبتنی بر سلامت ایشان و یا رویت ایشان جعلی است و هیچ منبع بی طرفی این اخبار را تایید نمی‌کند.» وی با اشاره به گفته‌های بازجویان درجلسه‌های بازجویی مربیان عرفان حلقه که به تازگی دستگیر شده بودند افزود:«بازجویان به صراحت گفته اند استاد شما را از بین می‌بریم بدون اینکه متوجه شوید و کاری می‌کنیم که وقتی مطلع شدید مجبور باشید در خانه‌های‌تان و بدون سر و صدا برایش عزاداری کنید!»

گفتنی‌است شاگردان محمدعلی طاهری و فعالین حقوق بشر درتجمعات اخیر خود درایران و کشورهای دیگر، خواستار تشکیل یک گروه بین المللی و بی طرف برای ملاقات با محمدعلی طاهری شده‌اند تا از وضعیت سلامت بنیان‌گزارعرفان حلقه، اطمینان حاصل کنند.

کمپین بین‌المللی آزادی محمدعلی طاهری نیزازمقامات بین‌المللی و مراجع حقوق بشری خواسته است بدون اتلاف وقت درخصوص پرداختن به حاشیه‌ها و صرف‌نظر از بررسی عقاید محمدعلی طاهری، برای بررسی وضعیت سلامت وی و اطمینان از زنده بودن وی هیات‌هایی به نمایندگی ازخود برای دیدار با وی روانه ایران کنند و از دولت جمهوری اسلامی بخواهند دراین زمینه شفاف سازی کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: