آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 دی ماه 1393 = 19-01 2015

بمبگذاریهای رژیم در آرژانتین؛ دادستان ترور شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان آرژانتین که پرونده تروریستی رژیم ایران را دنبال می‌کرد، ترور شد. وی درست چند ساعت پیش از آنکه قرار بود در جلسه استماع کنگره حضور یابد، ترور شده است.

این دادستان شجاع که از سال 2004 تا کنون مسئول رسیدگی به این پرونده بوده است، رژیم ایران را متهم کرده بود که در بمب‌گذاری سال 1994 مرکز یهودیان در بوینس آیرس دست داشته و گفته بود رئیس جمهور آرژانتین در این تحقیقات مانع ایجاد کرده تا به نفع رژیم ایران عمل کند.

برخی رسانه های آرژانتین به‌ نقل از منابع قضايی اعلام کردند، جسد آلبرتو نیسمن در طول شب در آپارتمان وی در بوینس آیرس پیدا شده است.

گزارش رادیو فرانسه: دادستان فقید آرژانتینی هفتۀ گذشته با استناد به شنود گفتگوهای تلفنی رییس جمهوری آرژانتین خواستار تحقیق در مورد نقش بازدارندۀ او در خصوص سوءقصد تروریستی سال ۱۹۹۴ علیه انجمن همیاری یهودیان بوینس آیرس شده بود که در نتیجۀ آن ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

آلبرتو نیسمان در توجیه درخواست اش، خانم فرناندز را متهم کرده بود که تلاش دارد برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک و تجاری با رژیم ایران مانع از تحقیق در مورد نقش جمهوری اسلامی در سوءقصد تروریستی سال ۱۹۹۴ علیه یهودیان آرژانتین شود.

رییس جمهوری آرژانتین و وزیر امور خارجۀ این کشور تلاش کرده اند که احکام جلب پنج تن از رهبران جمهوری اسلامی به اتهام دست داشتن در سوءقصدهای بوینس آیرس را لغو کنند.

دادگستری آرژانتین رسماً جمهوری اسلامی را متهم به پشتیبانی مالی از این سوءقصد کرده و خواستار جلب شماری از رهبران تهران از جمله محسن رضایی، علی اکبرهاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولایتی و سردار احمد وحیدی توسط پلیس بین الملل (انترپل) شده است.



homa January 19, 2015 01:17 PM

ایا در ماجرای ترور میکونوس در رستوران برلین بهمین نام درسال ۱۹۹۲ که ۵ نفراز سران اپوزیسیون کرد ( صادق شرفکندی- همایون اردلان- نوری دهکردی-عزیز غقاری که زخمی شد) ودادستان کل المان( رونالدجورج)-رهبر سسیدعلی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوروقت و اکبرولایتی وزیرامورخارجه وقت وعلی فلاحیلن وزیراطلاعات وقت راو کاظم دارابی عضو سپاه و سازمان امنیت رامحکوم وبه دست داشتن در این ماجرا متهم نکرد اینترپول چه کارکرد ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa January 19, 2015 03:33 PM

آقای نیسمان قرار بود امروز، در جلسه غیرعلنی کنگره شهادت بدهد که کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین "سعی داشته نقش حکومت ایران در بمبگذاری مرکز یهودیان آمیا را لاپوشانی کند "
بالاخره رئیس جمهور ارژانتین سر اقای البرتو نیسمان دادستان کل ارژانتین را زیر اب کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: