آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 دی ماه 1393 = 17-01 2015

پليس بلژيک به دنبال طراح عملیات تروریستی

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازبروکسل، رسانه های بلژیکی روز شنبه اعلام کردند مغز متفکر حملات خنثی شده در بلژیک احتمالا یک شهروند بلژیکی مراکشی تبار شناخته شده است که عازم سوریه شده و احتمالا حملات را از یونان و یا ترکیه هدایت می کرده است.

یک نشریه بلژیکی تصریح کرد: بازرسان در جستجوی عبدالحمید ابوعود حامی و رییس این گروه افراطی هستند. این فرد 27 ساله که در سوریه به داعش پیوسته در بروکسل بزرگ شده است.

تصاویر وی در بسیاری از فیلم های تبلیغاتی داعش که در پایگاه های اینترنتی منتشر شده است، وجود دارد. در یکی از فیلمها، وی راننده خودرویی است که جسد چهار فرد مثله شده توسط داعش را به دنبال خودرو می کشد.

همچنین تصاویری از برادر 13 ساله وی در حالی که سلاح در دست دارد؛ تابستان گذشته در نشریات بلژیک چاپ شد. برادرش نیز در سوریه به وی ملحق شده است.

یک شبکه تلویزیونی نیز اعلام کرد تحقیقات در مورد این گروه تروریستی در سال جدید و پس از بازداشت یک مظنون آغاز شد. بازجویی ها مشخص کرد عبدالحمید ابوعود از طریق فرد بازداشت شده با افراطی های احتمالی در ارتباط بود.

فرد بازداشت شده برادر یکی دو مظنونی است که در حمله روز پنجشنبه پلیس بلژیک در منطقه ورویه در شرق بلژیک کشته شد.

به گفته این منبع تماس های وی در یونان رهگیری شد. این فرد ممکن است در ترکیه نیز باشد.

این منبع افزود مسئولان بلژیکی احتمالا با همتایان یونانی خود نیز برای مداخله در این خصوص گفتگو کرده اند، اما این اقدام بی نتیجه بوده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: