آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 دی ماه 1393 = 15-01 2015

چند ميليارد ناقابل در خودروی استانداری

گوني‌هاي پول نقد چطور سر از نيسان آبي درآورند!

وجود کاميوني پر از «گوني‌هاي پول» تنها يا در فيلم هاي حادثه‌اي – پليسي رويت مي‌شوند يا در آرزوي آدم‌ها! اما در هفته اخير تصاويري در شبکه هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود که دو نيسان پر از گوني‌هاي پول را نشان مي‌دهد.

به گزارش آنا، انتشار تصاويري از وانت آبي رنگ (نيسان بار سابق) با شماره خودروي «ايران 49 – 946ق13» سبب شد، ابتدا براي مشخص شدن هويت خودرو سراغ پليس راهنمايي و رانندگي برويم که در بررسي‌هاي بعمل آمده مشخص شد خودرو هويت مشخصي دارد و متعلق به استان کهگيلويه و بويراحمد است.

با اين حال سرهنگ غلامعباس غلام زاده فرمانده نيروي انتظامي کهگيلويه و بويراحمد در واکنش به درخواست استعلام خبرگزاري آنا درباره اين خوردو گفت: هيچ اتفاق مشکوکي مثل سرقت از بانک يا موسسات مالي در استان صورت نگرفته و اين خودرو هيچ تخلفي ندارد جز اينکه 80 هزار تومان خلافي دارد.

وي ضمن تاکيد بر اينکه هيچ حادثه مشکوکي در استان رخ نداده تاکيد کرد: هيچ تخلفي براي اين خودرو در استان ثبت نشده است و شما اطمينان داشته باشيد چنين تصاويري نمي‌تواند، متعلق به حادثه مشکوکي باشد.

با اين حال پيگيري‌هاي خبرنگار آنا ادامه يافت و فردي که در کاميون “اوسوزو” سفيد رنگ مخصوص حمل و انتقال پول به بررسي گوني‌هاي پول پرداخته بود، گفت: روز دوشنبه 15 دي ماه در حال انتقال پول‌هاي فرسوده که از تمامي بانک‌هاي استان به بانک ملي شعبه مرکزي ياسوج منتقل شده، به سمت تهران بوديم که در مسير اصفهان به خاطر لغزندگي جاده و بارندگي شديد و نبود ديد مناسب، دچار سانحه و انحراف از مسير شديم و پول‌ها از کانتينر حمل پول بيرون ريخت.

حسيني تاکيد کرد: بخشي از اين اتفاق به دليل اينکه جزو اسرار محرمانه بانک محسوب مي‌شود قابل ارائه نيست ولي هيچ حادثه و سرقت بانکي صورت نگرفته است.

وي با اين حال تاکيد کرد: ارزش اين چند ميليارد پول به اندازه پول معمولي است و به خاطر فرسوده بودن لزوما بي ارزش تلقي نمي‌شوند اما طبق استاندارد بانک اين پول‌هاي فرسوده بايد جمع آوري و براي امحا به بانک مرکزي در تهران منتقل مي‌شدند.

اين مامور بانک اضافه کرد: پول‌هاي فرسوده مربوط به همه بانک‌هاي استان بوده و بعد از حادثه تصادف، براي انتقال اين پول‌ها به مرکز استان (ياسوج) از خودروي وانت سايپا استفاده کرديم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: