آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 دی ماه 1393 = 11-01 2015

پدر فعال مدنی: جلوی چشم من و مادرش کتکش زدند

خبرگزاری هرانا – آتنا فرقدانی که طی هفته گذشته به دادگاه انقلاب احضار شده بود در دادگاه در مقابل پدر و مادر خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به زندان شهر ری (قرچک ورامین) منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا فرقدانی فعال مدنی طی هفته گذشته به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فراخوانده شد تا به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی» پاسخ گوید.

محمد نوریزاد در فیسبوک خو نوشت: «بعد از ضرب و شتم آتنا فرقدانی در دادگاه انقلاب، وی را به زندان قرچک ورامین فرستادند! امروز با پدرش صحبت کردم. صدایش گرفته بود. شاید می‌گریست. پدر است. می‌گفت: جلوی چشم من و مادرش کتکش زدند.»

آتنا فرقدانی، نقاش و فعال حقوق کودک ایرانی است که چندی پیش به دلیل طراحی‌هایش و دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های کشته شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران بازداشت شد.

او دو ماه در بند دو الف سپاه نگهداری شد و می‌گوید طی این مدت تحت فشارهای روحی قرار داشت. او یک ماه و نیم پس از آغاز بازداشت، دست به اعتصاب غذا زد. او بعد از وخامت وضع جسمی‌اش به دستور قاضی صلواتی با قرار وثیقه تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.

آتنا فرقدانی در دوره آزادی‌اش، در فیلمی صوتی-تصویری که منتشر کرد، درباره فشارهای زندان صحبت کرد. او در این فایل صوتی-تصویری از وجود دوربین در دستشویی زندان و همچنین برخورد ماموران با او از راه برهنه کردنش سخن گفت.



محمد January 11, 2015 07:59 AM

شرمنده ژاتدارک ایران که من نام مرد را روی خود گذاشته ام و عرضه یک متن اعتراضی را ندارم که تو خیابان بدست بگیرم درود بر ژاندارک ایران که واژه مرد در مقابل صلابتت رنگ باخته است اما تو به سرنوشت ژاندارک نخاهی رسید زیرا قیام مردمی در راه است بزودی زود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: