آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 دی ماه 1393 = 06-01 2015

دامپينگ گسترده چينی‌ها در بازار تاير ايران

عضو انجمن صنعت تاير اعلام كرد: به رغم وجود ظرفيت‌هاي داخلي مناسب براي تأمين نياز كشور به تايرهاي سنگين، همچنان شاهد دامپينگ گسترده تايرهاي چيني در بازار ايران هستيم.
به گزارش ايسنا، حسن خير اظهار كرد: با وجود چنين شرايطي به تدريج بازار تايرهاي باري و اتوبوسي در سيطره كامل تايرهاي چيني قرار مي‌گيرد و اين در حالي است كه با توجه به حساسيت بالاي ايمني در حمل و نقل جاده‌اي كشور، خطر بزرگي اين بخش را تهديد مي‌كند.
وي با بيان اينكه مقابله با اين پديده خطرناك نيازمند توجه ويژه دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط است، افزود: در حال حاضر تايرهاي باري و اتوبوسي با تعرفه 15 درصدي و با استفاده از ارز مبادله‌اي وارد كشور مي‌شوند و اين درحالي است كه توليدكنندگان داخلي حتي براي واردات مواد اوليه خود امكان استفاده از ارز مبادله‌اي را ندارند.
خير ضمن هشدار نسبت به تأثير مستقيم تايرهاي بي‌كيفيت چيني در سوانح جاده‌اي گفت: طي سال‌هاي اخير بخش عمده‌اي از سوانح جاده‌اي به واسطه استفاده از برندهاي غيراستاندارد و بي‌كيفيت چيني اتفاق افتاده و اين امر نشان‌دهنده نداشتن ايمني كافي در اين توليدات است.
وي با بيان اينكه واردكنندگان اين تايرها به دليل قيمت بسيار پايين اين اقلام از اعتماد مصرف‌كنندگان ايراني بالاترين بهره را مي‌برند، افزود: در چنين شرايطي توليدكنندگان داخلي امكان رقابت نابرابر را نداشته و با چالش‌هاي عمده‌اي مواجه مي‌شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: