آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 دی ماه 1393 = 04-01 2015

مواد مخدر و اعدام؛ اعتراف یک مقام قضايی

یک مقام دادگستری استان اردبیل: اعدام قاچاقچیان مواد‌مخدر اثربخش نبوده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفته مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر اثربخش نبوده و بهتر است مجازات حبس ابد جایگزین اعدام شود.

به گزارش دیگربان، یوسف خدادادی افزوده واقعیت این است که مجازات اعدام برای مقابله با مواد مخدر نتیجه بخش نبوده و انتظاری که از این اعدام‌ها داشتیم محقق نشده است.

وی اظهار کرده آمار معتادان رو به افزایش و سن آن‌ها رو به کاهش است و گرایش به مواد مخدر صنعتی نیز رو به گسترش است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل اضافه کرده بهتر است در خصوص جرایم مربوط به مواد مخدر قوانین را تغییر داده و از مجازات‌های جایگزین استفاده شود.

به گفته وی اگر حکم حبس ابد به طور کامل اجرا شود بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.

در دو هفته گذشته برخی مقام‌های قضایی اعلام کرده‌اند این قوه طرحی در دست مطالعه دارد که براساس آن آمار اعدام قاچاقچیان مواد مخدر کاهش خواهد یافت.

این برای نخستین‌بار است که یک مقام قضایی به جزئیات این طرح اشاره‌ای گذرا می‌کند.



شمشاد January 4, 2015 03:17 PM

بنام خدا بارها گفتیم و صدبار دگر میگوئیم با اعدام چیزی درست نمی شود جامعه بسته بهتر از این نمی شود سی سال مبارزه فیزیکی چه به ارمغان اورد سن اعتیاد به دبستان رسید و مصرف مواد شیمیائی افزایش پیدا کرد و خانواده بی سرپرست از هردو گروه بر این جامعه سایه افکند به جائی رسیده ایم که خودشان به این مهم اعتراف میکنندانسانی که بیکار نباشد خطر مرگ را به جان نمیخرد احتیاج انسان را به هر کاری وا میدارد وسلام

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: