آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 دی ماه 1393 = 02-01 2015

امثال شجریان نیازی به مجوز شما ندارند

فیس بوک: ( حسین زمان) خطاب به سخنگوی ارشاد می گوید:

قبل از هر چیز باید عرض کنم اصلی ترین وظیفه شما ایجاد تسهیلات و حمایت از هنرمندان است ، برای حضور فعالانه هنری شان ، و نه خط و نشان کشیدن برای ایشان . شما در جایگاهی نیستید که برای استاد بزرگی چون شجریان شرط و شروط قرار دهید .

شجریان سرمایه هنری این کشور است ومتعلق به مردم و قرار نیست برای این رابطه عمیق عاطفی و عاشقانه بین یک هنرمند و دوستدارانش شما چارچوب تعریف نمایید .

به نظر میرسد تدبیر در وزارت ارشاد کم کم خودش را نشان میدهد .

فرموده اید: " شجریان در دهه دوم انقلاب از مردم و نظام فاصله گرفت." این اشتباه بزرگ از جانب کسانی که سخنگوی تدبیر محوری و امید واری هستند بسیار بعید است . شجریان با مردم بوده و هست و طبیعی است کسانی که خود را نظام تصور میکنند و سالهاست از مردم روی برگردانده اند چنین فاصله ای را احساس کنند . با بی تدبیری تمام گفته اید: " راه بازگشت به عرصه هنر نیز برای امثال شجریان باز است به شرطی که متعهدانه به هنر ایرانی ـ‌ اسلامی خدمت کند و منتقد شدید نباشد ." تعهد هنری شجریان بر هیچکس پوشیده نیست و خدمات او به موسیقی ایرانی غیر قابل انکار است . اگر به زعم شما چنین نباشد که فاتحه هنر موسیقی را باید خواند .

شجریان آبروی هنر موسیقی ایرانی است . شجریان حضور آگاهانه خود را در عرصه هنر حفظ نموده و به پاس حمایت های مردم متقابلا از ایشان پشتیبانی کرده است و گویا این رابطه منطقی خوشایند شما نبوده است .

خطای شدید ، بیعدالتی شدید و ظلم شدید ، انتقاد شدید میطلبد . هنرمندان زبان گویای مردمند و باید که از هنرشان برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند و احدی حق ندارد ایشان را در این رسالت محدود نماید .

تا کنون ، بنا بر اظهار مسئولین وزارت ارشاد ، کمی باور کرده بودم که دلیل محدود شدنم و سلب آزادی ام در انجام فعالیت های هنری دستورات صادر شده از بالاست و اعطای مجوز به من از دست وزارت ارشاد خارج است ولی با این موضع گیری در مقابل اعتبار موسیقی ایرانی دیگر برایم روشن و واضح است که وزارت ارشاد خود با این موضع گیری ها همسو میباشد و این همسویی در اظهارات شما کاملا مشهود است .

برای وزارت ارشاد و بطور کلی برای دولت تدبیر و امید متاسفم که در عمل بدون تدبیر اقدام میکنند و بجای جلب رضایت مردم در صدد جلب رضایت صاحبان قدرتی میباشند که همواره مردم و خواسته هایشان را ندیده اند .

لازم است هر چه زودتر بابت بی احترامی که به ساحت هنر و هنرمندان نموده اید عذر خواهی نموده و دیگر از این خط و نشان کشیدن ها و شرط و شروط گذاشن ها دست بردارید . امثال شجریان نیازی به مجوز شما ندارند .



[email protected] January 2, 2015 01:24 AM

این قلب شیر ایران زمین است ببازی نگیر جای هزل وشوخ
طبعی نیست ای جاهل نادان شجریان از نوادگان یزد گرد وبابک است
عجالتا از نفت وحتی نان میگذریم اما از اصیل ترین ثروت ملی
خویش استاد شجریان مرغ سحر ایران نخواهیم گدشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem January 2, 2015 09:05 AM

بسیار نقد هوشیاری بود من در تعجبم چرا هنوز مردم به عمامه بسری مثل روحانی و خاتمی و و امید میبندند چرا ما نمیدانیم اینها دشمنان قسم خورده این سرزمین هستند آخوند انگل و روباهی بیش نیست این را ما کی باید متوجه شویم تمام دواهای اینها ساختگیست اینها دست شیطان را از پشت بستند اینها همش ارث پدرشان را از مردم طلب میکنن مگر نمیگویند مال جدم را میخوام که منظورشان همان پیغمبر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: