آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 دی ماه 1393 = 29-12 2014

هلی‌پدهای در حال ساخت استعداد فرود ندارند

محمدمهدی تندگویان، سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران از ساخت یک سازه 11 طبقه با 150 هزار متر مربع در بیمارستان امام خمینی خبر داد که «نه پروانه و نه مجوز ساخت» دارد. او همچنین مدعی شد هیچ‌کدام از 118 مکانی که برای فرود هلیکوپترهای امداد در تهران در حال ساخت‌اند «استعداد فرود» ندارند.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه شهری – تندگویان در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بیمارستان امام خمینی و نبش بزرگراه چمران سازه‌ای در 11 طبقه در حال ساخت است که مجوز ساخت ندارد، گفته طی استعلامی که از شهرداری منطقه به عمل آمده مشخص شده است که این سازه مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را ندارد. تندگویان در جلسه‌ای که شهردار تهران هم در آن حضور داشت از شهرداری پرسیده «چگونه ممکن است که سازه‌ایی با این عظمت در حال ساخت باشد ولی مجوز نداشته باشد؟»

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا شهر تهران همچنین وضعیت هلی‌پدهای تهران را نامطلوب دانسته است. به گفته او به زودی با اجرای 45 پروژه تهران دارای 118 هلی‌پد خواهد شد اما این عضو شورا مدعی است «هیچ‌کدام از این هلی‌پدها که برای امداد و تجات ساخته می‌شوند استعداد فرود ندارند» چون اندازه آنها برای فرود بالگردها استاندارد نیست.

در ادامه این جلسه هم اسمعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا با اشاره به ارائه طرحی درباره ایجاد پیاده راهی حد فاصل چهارراه مدرس تا میدان ونک که قرار شد به صورت عادی در شورا مورد بررسی قرار گیرد گفت: متاسفانه بعد از طرح این موضوع در شورای شهر شاهد گودبرداری بخشی از کناره این مسیر در زمین دبیرستان رازی بودم که با پیگیری‌های صورت گرفته از شهرداری منطقه 3 مشخص شد، قرار است در این محل مسجدی بنا شود.

او با اشاره به اینکه در این مسیر جمعیت ساکن وجود ندارد پیشنهاد داد تا در طراحی و اجرای این مسجد تجدیدنظر شود و حداقل در این بنا عقب نشینی مورد بحث در طرح ایجاد پیاده راه لحاظ شود.

او همچنین به ساخت و سازهای غیر اصولی در حریم و زمین های اوین اشاره کرد و گفت: این تذکر را مجدداً تکرار می‌کنم و هشدار می‌دهم که اراضی اوین چه به صورت قانونی، چه حقوقی و چه عدوانی در حال تخریب است، مدیریت شهر باید برای آن چاره‌ایی بیاندیشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: