آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 آذر ماه 1393 = 14-12 2014

مصرف آب شرب با طعم جلبک در هرمزگان

رئيس شوراي اسلامي مجتمع امام هشت بندي گفت: مردم روستاي مجتمع امام مجبورند براي تايم آب شرب از آب چاه‌هاي کشاورزي که از نظر بهداشتي غير استفاده براي شرب است بهره ببرند.

به گزارش مهر، با خارج شدن از شهر هشت بندي شهرستان ميناب و به فاصله پنج کيلومتري از اين شهر به کلان روستاي سرسبز و کشاورزي خيز در منطقه هشت بندي که يکي از قطب‌هاي اصلي کشاورزي اين منطقه است، مي‌رسيم. روستاي مجتمع امام با بيش از سه هزار نفر جمعيت ثابت و مهاجر کشاورز که يکي از بزرگترين روستاهاي منطقه هشت بندي از نظر وسعت و جمعيت است. اما اين روستا با وجود قطب بودن از نظر توليد محصولات خارج از فصل در هشت بندي با محروميت‌هاي بسياري در حوزه‌هاي مختلفت روبه رو است. ابراهيم کمالي رئيس شوراي اسلامي روستاي مجتمع امام در خصوص مسائل و مشکلات اين روستا به خبرنگار مهر گفت: يکي از مشکلات حاد در اين روستا مشکل آب شرب سالم و بهداشتي است. در حالي که روستا سرشار از منابع آبي است اما بسياري از محلات اين روستا چندين سال است که از اين نعمت گرانبها محروم هستند. وي به محلاتي نظير محله ولايت يک و دو ، محله يار محمد حسين پور در پايين دست روستا و محله حقيقي، محله شهيد حيدري، بخشي از محله حاتم آباد، بخشي از محله لشکري در وسط روستا و محله درگي‌ها و قنبري‌ها در بالا دست روستا اشاره کرد که اهالي آنها از نبود آب شرب رنج مي‌برند. وي افزود: مردم اين محلات ناچارند از آب غير بهداشتي پمپ‌هاي کشاورزي که مخلوط با روغن است استفاده کنند که عامل بسياري از بيماري‌هاست.

کمالي در ادامه گفت: مساله تاسفبار در خصوص معضل آب شرب اين روستا اين است که برخي از اهالي اين روستا نظير محلات شهيد مسلمي و محله درگي‌ها آب چاه کشاورزي آنان جلبکي بوده و به ويژه محله درگي‌ها ناچار هستند از همين آب آلوده استفاده کنند و آب چاه کشاورزي محله قنبري‌هاي اين روستا نيز بنا به گفته اهالي از طرف مسئولان بهداشت غير قابل شرب اعلام شده است و آنان مجبور به استفاده از آن هستند. رئيس شوراي اسلامي مجتمع امام هشت بندي در ادامه گفت: نبود جاده‌هاي مطلوب بين مزارع يکي از معضلات کشاورزان اين روستا است که باعث ضرر و زيان کشاورزان هنگام حمل‌ونقل محصولات کشاورزي مي‌شود. وي احداث جاده‌هاي بين مزارع را از مطالبات جدي اهالي اين روستا از مسئولان جهادکشاورزي استان و شهرستان ميناب اعلام کرد و افزود: تاکنون در اين کلان روستا با هزار و 600 هکتار سطح زير کشت محصولات کشاورزي، هيچ جاده بين مزارعي احداث نشده است. کمالي خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و گستردگي و پراکندگي محلات اين روستا و دور بودن محلات از جاده اصلي روستا نياز به احداث جاده آسفالته در محلات روستا است که در اين خصوص از اداره راه و بنياد مسکن در خواست داريم تا در برنامه ريزي‌هاي سال 94 راه‌هاي اين روستا را در اولويت‌هاي خود قرار دهند. رئيس شوراي اسلامي مجتمع امام هشت بندي در ادامه افزود: سومين مشکل حاد اين روستا مشکل برق‌هالي است به طوري که اين روستا به توسعه پنج کيلومتر شبکه برق نيازمند است.

وي گفت: خانوارهايي در اين روستا وجود دارد که امتياز انشعاب برق را خريداري کرده اند ولي به دليل فاصله از شبکه برق امکان برخورداري از نعمت برق را ندارند. فاصله شبکه برق در برخي محلات روستا باعث بالا رفتن هزينه برق براي اهالي و نوسانات شديد برق شده است. کمالي چهارمين مشکل اساسي اين روستا را کمبود شديد فضاهاي آموزشي عنوان کرد و افزود: به دليل کمبود فضاي آموزشي در اين روستا کلاس‌هاي سه مدرسه را در يک ساختمان داير است که به دليل همزماني برگزاري کلاس‌هاي دو مقطع ابتدايي و راهنمايي و تعدد زنگ‌ها سردگمي دانش آموزان و مربيان آنها را در پي داشته است.

وي همچنين گفت: عدم وجود متوسطه دوم پسرانه و به ويژه متوسطه دوم دخترانه مشکلات فرواني را براي دانش‌آموزان و اوليا آنان در اياب و ذهاب به روستاهاي همجوار ايجاد کرده است.

کمالي در ادامه افزود: متاسفانه زير ساخت‌هاي مخابراتي در اين روستا در حد صفر است. در حالي که بسياري از روستاهاي کشور و استان هرمزگان اهالي آنها از خدمات تلفن ثابت و اينترنت برخوردار هستند ولي روستاي مجتمع امام با بيش از 3 هزار نفر جمعيت با گذشت 30 سال از نعمت تلفن ثابت محروم هستند که اين موضوع يک رکورد کشوري است.

رئيس شوراي اسلامي کلان روستاي مجتمع امام در هشت بندي در خصوص مسائل و مشکلات جوانان اين روستا گفت: اين روستاي بزرگ از ابتدايي ترين امکانات ورزشي در حد زمين چمن مصنوعي و سالن ورزشي محروم است و حق جوانان اين روستا است که از امکانات اوليه ورزشي نظير زمين چمن مصنوعي و سالن ورزشي برخوردار باشند. کمالي در زمينه کمبود امکانات فرهنگي در اين روستا گفت: متاسفانه تمامي محلات اين روستا فاقد خانه عالم بود و هيچ کتابخانه و فرهنگسرايي براي استفاده جوانان روستا وجود ندارد. کمالي در ادمه گفت: در حوزه بهداشت و درمان اين روستا تنها از يک خانه بهداشت و با يک بهورز برخوردار است که جوابگوي جمعيت عظيم روستا نيست. وي در پايان با تشکر از خدمات صورت گرفته در اين روستا اظهار اميدواري کرد: با تدبير مسئولان دولت تدبير اميد مشکلات مطرح شده مرتفع گردد تا مردم ولايت مدار اين روستا طعم شيرين خدمات رساني اين دولت را نيز چشيده باشند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: