آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 آذر ماه 1393 = 12-12 2014

صدای انفجارهای پی درپی در کربلا

پنجشنبه شب به وقت محلی صدای چندین انفجار پی در پی در کربلا که اکنون میزبان میلیون ها زائر است، شنیده شد.

به گزارش ایرنا، تا بامداد امروز(جمعه) صدای ششمین انفجار نیز در فضای شهر کربلا به گوش رسید.

پیش از این صدای پنج انفجار گزارش شد که یکی از آنها در محدوده کیلومتر 3 جاده کربلا و نجف بود که دود آن در فضای منطقه دیده شد.

منابع عراقی می گویند، این انفجارها در منطقه حرم و مرکز شهر نبوده است؛ در عین حال میلیون ها زائر اربعین با وجود شنیدن صدای انفجارها، خیابان ها را ترک نکرده و ندای لبیک یا حسین سر دادند.

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی در کربلا اعلام کرده اند که شماری از این انفجارها با خودروهای بمبگذاری شده در محدوده منطقه شرقی شهر کربلا موسوم به دروازه 'طویریج' رخ داده است.

بعد از وقوع این انفجارها، صدای آژیر آمبولانس هایی شنیده شد که از دروازه نجف وارد کربلا شدند. نیروهای امنیتی تدابیر سختگیرانه تری را به اجرا گذاشته اند. هنوز تعداد دقیق کشته و مجروحان این حملات تروریستی مشخص نیست.

ارتباطات تلفنی نیز که در یک هفته اخیر در کربلا وضعیت مناسبی نداشت، از شامگاه پنجشنبه و به دنبال انفجارها مختل شده و به سختی برقرار می شود.

برخی منابع صبح پنجشنبه از تهدید داعش علیه مراسم اربعین خبر داده بودند، به طوری که یکی از مسئولان عتبه حسینی برخی سخت گیری ها در خصوص خبرنگاران را دلیل این امر دانسته بود.

شبکه المیادین نیز در خبری فوری گزارش داد که صدای یک انفجار از منطقه 'الحزام الاخضر' در غرب کربلا شنیده شد.

یک منبع امنیتی نیز به پایگاه 'المدی پرس' عراق گفت که صدای انفجارهایی از شهر کربلا که انتظار می رود به خاطر اصابت خمپاره به حاشیه این شهر باشد، شنیده شد.



akbar December 12, 2014 05:21 AM

امیدوارم یک بمب زیر پای قالیباف آره

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر December 12, 2014 06:33 AM

امیدوارم این ۱۷۰۰۰۰۰۰ نفر بدست داعش کشته بشوند تا ایران از این افکار احمقانه نجات پیدا کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush December 12, 2014 01:01 PM

بعد از ۳۶ سال ظلم غیر قابل تصور در ایران، اگر نجف و کربلا هم با خاک یکسان شود (که امیدوارم بشود) این جماعت که من میبینم وسط صحرا درختی پیدا کرده و به آن دخیل می‌بندند و ستایش میکنند؛ در حماقت و نادانی حد و مرزی نیست متاسفانه و سوال اینجاست که آیا این مردم لیاقت و آمادگی‌ آزادی را دارند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز December 12, 2014 02:35 PM

با تأئید حرف داریوش، گاندی هم در مبارزات استقلال طلبانه خود برای آزادی از یوغ انگلیس مرتباً به مردم خود یادآور می شد: '' برای اینکه آزاد شوید باید اوّل استحقاق آن را داشته باشید!''

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک عراقی December 12, 2014 03:34 PM

ای اخی این آمار که دولت عراق داده دروغه و مثل آمار دولت الشیعی شما میمونه باور نکنید آخه تو کربلا اصلن ۱۷ میلیون جا میگیره مگه چند تا خیابون داره دروغه دروغه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: