آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 آذر ماه 1393 = 03-12 2014

روحانیون زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان قم گفت: برخی از جوانان از حضور در مساجد خودداری می‌کنند که باید این امر ریشه‌یابی شود و روحانیون با ایجاد فعالیت‌های خلاقانه جوانان را تشویق به حضور در مساجد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالمحمد عیسوی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم که امشب در سالن همایش‌های اداره‌کل اوقاف استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج هدیه‌ای الهی از سوی خدای متعال به امت اسلامی است، اظهار کرد: پیامبراکرم (ص) در حکومت اسلامی از بسیج استفاده کردند و ائمه اطهار (ع) نیز با توجه به نیاز و ظرفیت جامعه از بسیج بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بسیج در زمان انقلاب اسلامی سبب شد تا انقلاب به پیروزی دست پیدا کند و امام خمینی(ره) در مسیر پیروزی انقلاب از افراد بسیجی استفاده کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان قم ادامه داد: در آن زمان بسیاری از افراد از برکت‌های انقلاب آگاه نبودند، اما امروز اقدامات موثر امام ‌خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی ایران سبب شده است تا نخست وزیر عراق حرکت بسیجی مردم را موثر می‌داند و معتقد است اگر بسیج نبود اصل نظام شیعی عراق توسط داعش مورد آسیب قرار می‌گرفت.

عیسوی با اشاره به شکل‌گیری حکومت مخفی یمن گفت: حکومت مخفی یمن به برکت بسیج شکل گرفت.

وی تصریح کرد: سوریه با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از بسیج مردمی بهره برد و به وسیله نیروهای مردمی و پشتیبانی ارتش توانست اغتشاشات را از میان ببرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان قم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) از مسجد حرکت حکومتی خود را آغاز کرد گفت: مسجد مهمترین محور هدایت مردم است که پیامبر اکرم (ص) برای نخستین بار مردم را در مسجد دعوت به دین اسلام کرد و این امر نشان‌دهنده نقش مهم مساجد در حکومت‌های اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان به واسطه مسجد و بسیج باید با احکام اسلامی و دینی آشنا شوند، زیرا بسیج و مساجد از محورهای اصلی هدایت جوانان به شمار می‌رود.

عیسوی با اشاره به اینکه ائمه جماعات نقش مهمی را در تربیت جوانان دارند گفت: ائمه جماعات، نخبگان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج می‌توانند جوانان را در مسیر نظام اسلامی تربیت کنند و در این مسیر می‌توانند از پایگاه‌های بسیج که به عنوان نماینده بسیج هستند، بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: برخی از جوانان از حضور در مساجد خودداری می‌کنند که باید این امر ریشه‌یابی شود و پس از آن طلاب و روحانیون می‌توانند با ایجاد فعالیت‌های خلاقانه جوانان را تشویق به حضور در مساجد کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان قم با اشاره به اینکه جوانان نباید دچار انحراف شوند گفت: در محل‌هایی که پایگاه بسیج و مسجد وجود دارد نباید شاهد انحراف جوانان باشیم، زیرا دشمنان از تمامی غفلت‌های جوانان استفاده و گام‌های بلندی در راستای رسیدن به اهداف خود برمی‌دارند.



amir ershadi December 3, 2014 05:39 AM

ولی وقیح محترم بررسی بعمل امد جوانان ایرانی رغبتی ندارند چون
میدانند در این شرایط برای رسیدن بدرجه اجتهاد دیگر پایین تنه ای از انها به جا نخواهد ماند ان هم در حوزه فضیه قم لطفا بخاطرات اغا در ان دوران توجه کنید شایسته میباشد از وجود امت یا بسیجی ها استفاده کنید دامت برکاتو

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: