آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 آبان ماه 1393 = 17-11 2014

رای اعتماد؛ در جلسه فردا اسناد رو خواهد شد

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره فضای حاکم بر مجلس برای رای اعتماد به دانش آشتیانی گفت: دانش آشتیانی تفاوت چندانی با میلی منفرد، فرجی دانا و یا نیلی احمد آبادی ندارد. ما اسنادی داریم که در جلسه فردا این اسناد ارایه خواهد شد.

فردا چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، به سد بلند مجلس می رسد که برای گذر از آن شرایطی سختی را پیش رو دارد.

به گزارش فرارو، جلسه بررسی رای اعتماد به فخرالدین دانش آشتیانی چهارمین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری فردا صبح در جلسه علنی مجلس برگزار می شود.

این جلسه همچون جلسات قبلی با دفاع حسن روحانی رییس جمهوری از گزینه پیشنهادی دولت آغاز می شود. پیش از این روحانی برای دفاع از میلی منفرد، فرجی دانا، نیلی احمدآبادی رو در روی نمایندگان قرار گرفته بود اما دفاع او هم برای کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی علوم موثر واقع نشد.

دولت و مجلس هر کدام برای انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری معیارهای مشخص و البته متفاوتی مد نظر دارند که این تفاوت معیار، رسیدن به نام وزیر علوم دولت به چالشی جدی میان دولت و مجلس تبدیل شود.

بر همین اساس بر پایه همین تفاوت معیار از ابتدا معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم نمایندگان مجلس با فریاد "دو- دو" اعتراض خود را نسبت به این انتخاب دولت نشان دادند.

نمایندگان منتقد دولت مدعی اند که گزینه جدید دولت هم نتوانسته است دغدغه و نگرانی های مجلس را رفع کند و دانش آشتیانی به لحاظ خط و مشی سیاسی با سایر گزینه های معرفی شده هیچ تفاوتی ندارد.

بر همین اساس دانش آشتیانی از همان روز نخست با اتهامات قدیمی و همیشگی مجلس روبرو شد؛ نقش آفرینی در تحولات پس از انتخابات سال 88.

وزیر پیشنهادی دولت، از سه شنبه گذشته رایزنی ها و دیدارهای متعددی را با فراکسیون ها، کمیسیون ها و چهره های تأثیرگذار مجلس برگزار کرد تا شاید با پاسخ به اتهامات، ابهامات را رفع کند و فضای مجلس برای کسب رای اعتماد را تلطیف کند.

با گذشت نزدیک به یک هفته از معرفی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که با وجود این رازینی ها این بار هم فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعدیل نشده است.

حسن نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره فضای حاکم بر مجلس برای رای اعتماد به دانش آشتیانی گفت: دانش آشتیانی تفاوت چندانی با میلی منفرد، فرجی دانا و یا نیلی احمد آبادی ندارد. ما اسنادی داریم که در جلسه فردا این اسناد ارایه خواهد شد.



masoudm November 17, 2014 08:21 PM

این اسناد شامل دکترای تقلبی روباه بنفش هم میشه یا نه ؟ به قول هموطنهای کرمانشاهی (گمان نکم فلانی ) ؟؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: