آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 آبان ماه 1393 = 16-11 2014

با نخستین بارش برف به مشکل می ‌خوریم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات امدادرسانی در پایگاه‌های اورژانس 115 گفت: با بارش نخستین برف به مشکل بر می‌خوریم.

به گزارش ندای انقلاب از یاسوج، جلال پوران‌فرد پیش از ظهر امروز و بعد از آنکه به عنوان دستگاه برتر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از سوی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد لوح تقدیر گرفت، در گزارشی به بیان برخی اقدامات صورت گرفته در این مرکز اشاره کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چند پایگاه امدادی مرکز اورژانس 115 راه ارتباطی مناسبی ندارند که با بارش نخستین برف، به طور کامل از چرخه امدادرسانی خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم اختصاص اعتبار به بهسازی و زیرسازی راه‌های ارتباطی این پایگاه‌های امدادی، تصریح کرد: 2 پایگاه اورژانس 115 در چناربرم و تنگ‌سرخ با این مشکل جدی مواجه هستند.

پوران‌فرد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع استفاده از آمبولانس‌های کمک‌دار در مأموریت‌های امدادی اشاره کرد و در خبری خوش ابراز داشت:‌ آمبولانس‌هایی که کمک‌دار نیستند از چرخه امدادی حذف می‌شوند

آمبولانس‌های کمک‌دار وارد چرخه امداد می‌شوند

وی از خرید چند دستگاه آمبولانس کمک‌دار خبر داد و تأکید کرد: البته تا قبل از اضافه شدن این آمبولانس‌های مجهز به چرخه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان جاده‌ای لازم است که راه ارتباطی به ویژه در پایگاه‌های دم‌چنار و تنگ‌سرخ زیرسازی و آسفالت شوند تا با بارش برف مسدود نشوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمک به یک فرد حادثه دیده زمان و کمبود امکانات نمی‌شناسد، تصریح کرد:‌ مرکز 24 ساعته‌ای را برای اطلاع‌رسانی در مواقع حوادث و بحران راه‌اندازی کردیم چرا که اطلاع‌رسانی بخش مهمی از مدیریت و کنترل یک بحران و حادثه است.

وی به برگزاری 4 دوره کارگاهی به منظور آموزش مدیریت بحران در مرکز اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در همین زمینه پنج دوره امداد و نجات نیز درا ین استان برگزار شد که تأثیر بسیار خوبی در آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: