آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 مهر ماه 1393 = 17-10 2014

مذاکرات هسته ای و برنامه خطرناک اطلاعات

مذاکرات هسته ای وین ظاهرا بدون نتیجه به پایان رسیده است. در همین حال وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که این وزارتخانه «همه سناریو‌ها» درباره پرونده هسته‌ای و نتایج مذاکرات از قبیل سناریوی توافق، تمدید و حتی بن‌بست را تدوین و به رهبر جمهوری اسلامی، ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران امروز پس از پایان این مذاکرات گفت: یکی از موضوعات جدی که حل نشده و به نظر من حل آن ضروری است، اینکه طرف مقابل باید جدیت داشته باشد زیرا یکی از بحث های مطرح شده این است که تضمین شود برنامه هسته ای جمهوری اسلامی صلح آمیز است.

ظریف افزود: همچنین آنچه که لازم است طرف مذاکره به آن درک کاملی پیدا کند، آن است که تحریم ها بی تاثیر بوده است اما طرف مقابل احساس می کند که این تحریم ها خیلی ارزش دارد. تحریم ها تاثیر قابل توجهی ندارد و متاسفانه طرف مقابل این واقعیت را هنوز درک نکرده است.


برنامه خطرناک وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات می‌گوید که این وزارتخانه «همه سناریو‌ها» درباره پرونده هسته‌ای و نتایج مذاکرات میان تهران و گروه ۱+۵ از قبیل سناریوی توافق، تمدید و حتی بن‌بست را تدوین و به رهبر جمهوری اسلامی، رییس جمهوری و سایر مسئولین نظام ارائه کرده است.

رییس مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات روز پنج شنبه اظهار داشت: «وزارت اطلاعات، همه سناریو‌ها درباره پرونده هسته‌ای و نتایج مذاکرات از قبیل سناریوی توافق، تمدید و حتی بن‌بست را پیش‌بینی و تدوین کرده است».

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تمامی این‌ سناریو‌ها برنامه دارد، افزود: «به همین خاطر است که رییس جمهوری در محافل داخلی و خارجی با قاطعیت تمام درباره مذاکرات و پرونده هسته‌ای سخن می‌گوید».

سخنان این مسئول وزارت اطلاعات در حالی بیان می‌شود که روحانی روز ۲۱ مهرماه گفته بود که موضوع هسته‌ای برگشت ناپذیر است و فکر می‌کنیم که اختلافات میان تهران و گروه ۱+۵ در همین ۴۰ روز باقیمانده قابل حل و فصل نهایی است.

در عین حال محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روز ۱۸ تیر از تصمیم دولت در زمینه تهیه «برنامه برای شرایط بدبینانه و حتی تشدید تحریم‌ها» خبر داده و گفته بود: «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری از سوی دولت مامور شد تا نسبت به تهیه برنامه برای شرایط بدبینانه و حتی تشدید تحریم‌ها اقدام کند و اینکه دولت خود را با آن برنامه برای عبور از چنین مسیری تجهیز کند».



نسل بیدار October 16, 2014 02:03 AM

فرض محال که محال نیست * پرسش این است که به نتیجه رسیدن مذاکرات چه سودی برای مردم ایران دارد؟ در حقیقت هیچ * چرا هیچ؟ زیرا سود و زیان مردم ایران در تمام زمینه‌ها در دست رژیم اسلامی است * رژیمی‌ که دشمنی خود را با این ملت ثابت کرده *

۵+۱ و رژیم بدنه یک فلسفه هستند * فلسفه‌ای که معتقد است ایران و ایرانیان باید از این هم که تابحال شده بدبختر و ویرانتر شوند * تمام این مذاکرات یک هدف را دنبال می‌‌کند و آن خرید زمان برای رژیم اسلامی و کمک به بقای رژیم اسلامی است * در این معادله و مذاکرات چیزی که وجود ندارد سود و نفع مردم ایران *

وجود جمهوری اسلامی هیچ سودی برای مردم ایران ندارد * حال با مذاکره یا بی‌ مذاکره * آنهایی که فکر می‌‌کنند حل مذاکرات کمکی‌ به حال و روز زار ملت می‌‌کند هنوز نفهمیده‌اند که چه نوع حکومتی در ایران بر سر کار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک October 16, 2014 10:47 AM

کسی پیدا شه بگه رژیم چه خدماتی به مردم ایران میده! بهداشت، دارو، درمان، مدارس، آموزش و پرورش، خدمات عمومی و کدامیک را رایگان به مردم میده؟ حتی مردن هم برای مردم شده عزا از بس که قیمت کفن و دفن و قبور گران شده است!

یک چیزی بگم به همه ما بر بخور ما بایستی احمق باشیم فکر کنیم که در ورای این رژیم روی آرامش را خواهیم دید و تنها راه نجات اتحاد نیروهای دمکراتیک است

فرصت گیر بیارنند کاری با ما خواهند کرد به موقعیت فعلی حکومت بگیم "دمکراسی محض" پس بهتر است بجای یکدندگی "متحد شویم"

مرگ بر نظام جمهوری اسلامی حاکم بر ایران از رهبر جنایتکارش تا ساندیس خور مزدورش

گزارش یا اعتراض به این نظر


ستاربهشتی .زندانی سیاسی را آزادکنید October 17, 2014 10:01 AM

گفته های نسل بیدار و بابک را همه قبول دارند و ماندن این نظام چه سودی برای مردم داشته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: