آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 مهر ماه 1393 = 14-10 2014

زمینه چینی رژیم برای ورود به درگیری عراق؟

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع عراقی نوشت: دولت بغداد از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران درخواست کمک کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منابع عراقی در مصاحبه با روزنامه لبنانی "المستقبل" تاکید کردند که فرماندهی نظامی و امنیتی عراق نشست‌های خود را با مستشاران آمریکایی مستقر در وزارت دفاع عراق برای طراحی نقشه راهی با هدف خنثی‌سازی هرگونه حمله احتمالی گروه داعش به بغداد افزایش دادند.

این منابع همچنین خبر دادند که دولت عراق از قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز با هدف مقابله با بروز هرگونه وخامت امنیتی احتمالی کمک خواسته است.

این در حالیست که سازمان عفو بین‌الملل امروز اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد شبه ‌نظامیان شیعه عراقی که از حمایت سپاه پاسداران برخوردارند، طی درگیریهای خود با داعش به اقداماتی علیه شهروان غیرنظامی (سنی ها) دست زده اند که جنایات جنگی محسوب می شود.

در همین حال اعلام شد که مقامات آمریکايی قرار است امروز طی نشستی با مقامات دفاعی بیش از ۲۰ کشور، استراتژی دفاعی خود علیه داعش را تبیین کنند.

در این نشست یک‌روزه کشورهایی چون ترکیه، عربستان سعودی، و امارات متحده، و هم‌پیمانان اروپایی آمریکا از جمله انگلیس و فرانسه حضور دارند.


تصمیم احتمالی رژیم ایران

یک تحلیل گر مسائل منطقه از احتمال ورود نظامی رژیم ایران به درگیریها در عراق و سوریه خبر داد و گفت: شرایط به گونه ای در منطقه در حال تغییر است که دیگر جمهوری اسلامی نمی تواند دست روی دست بگذارد.

به گزارش سایت فرارو، امیر موسوی، رییس مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین الملل با بیان این مطلب درباره آخرین تحولات نبرد ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش گفت: لذا مسولان نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با درک تحولات جدید در منطقه شروع به ارسال سیگنال هایی درباره اعزام نیروهای نظامی به جبهه مبارزه با داعش کرده اند.

وی افزود: در گذشته موضع مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره مبارزه با داعش متمرکز بر ارایه مشاورهای نظامی بود اما اکنون صحبت از اعزام نیرو در صورت درخواست از مقامات سوری و عراق است که این خود می تواند تحول جدی محسوب شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: