آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 مهر ماه 1393 = 12-10 2014

مرگ 89 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون 89 نفر شامل 7 زن و 82 مرد بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در اصفهان جان باختند.
علی سلیمانی پور در گفتگو با مهر اظهار داشت: آمار متوفیات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در شش ماهه اول به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون آمار اجساد معاینه شده ناشی از سوء مصرف مواد مخدر که در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند 89 نفر شامل 7 زن و 82 مردبوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (7 زن و 112 مرد) معادل 25 و دو دهم درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: آمار فوق بر اساس تعداد پرونده های تعیین علت فوت شده در مدت مذکور است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسون های پزشکی قانونی استان اصفهان در شش ماهه اول سال جاری افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیون های پزشکی قانونی استان 556 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 و هفت دهم درصد افزایش داشته است.

سلیمان پور ادامه داد: از کل پرونده های به نتیجه رسیده در این مدت ، 288 مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های پزشکی قانونی، 142 مورد مرتبط بارسیدگی به پرونده های قصور پزشکی و 126 مورد روانپزشکی بوده است.

حوادث ناشی از کار علت فوت 74 نفر در اصفهان شد

وی همچنین از افزایش آمار متوفیات ناشی از حوادث کار در شش ماهه اول سال جاری در استان اصفهان خبر داد و اعلام داشت: در این مدت 74 مرد به دلیل حوادث ناشی از کار فوت شدند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان تعداد موارد فوت ناشی ازحوادث کار در شش ماهه اول امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار 29 و هشت دهم درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با یک هزار و 565 مورد شامل 75 زن و یک هزار و 490 مرد نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

سلیمان پور بیان داشت: در شش ماهه اول سالجاری 79 هزار و 245 نفر در حوزه معاینات سرپائی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد 26 هزار و 411 نفر زن و 52 هزار و 834 نفر مرد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 و شش دهم درصد کاهش را نشان میدهد.

وی افزود: اجساد معاینه شده در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه دراین مدت یک هزار و 804 مورد ( 381 زن و 1413 مرد و 10 مورد نامعلوم) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 و هشت دهم درصد افزایش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان بیان داشت: بر اساس آمار فوق فعالیتهای مرتبط با معاینات اجساد تنها دو درصد از شرح فعالیتهای (بالینی و تشریح) پزشکی قانونی استان را تشکیل می دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: