آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 مهر ماه 1393 = 12-10 2014

بی اعتنایی حکومت به امنیت و سرنوشت مردم

زینت میرهاشمی

ناهنجاریها و آسیبهایی که در جامعه وجود دارد را نمی توان موضوعی جدا از نحوه عمل حاکمیت بررسی کرد. حاکمیت در هر کشوری مسئول امنیت شهروندان اش است و این امنیت از طرق گوناگون باید تامین شود. در ایران اما حکومت به جای تامین امنیت شهروندان برای امنیت و بقای ولایت فقیه برنامه ریزی و عمل می کند. وقتی دزدیهای کلان لاپوشانی می شود این بدان معنی است که امنیت دارائیهای مردم نادیده گرفته می شود. از این گونه موارد در رژیم جمهوری اسلامی به وفور دیده می شود و اگر هر مورد از این آسیبها به طور دقیق تجزیه و تحلیل شود، رد پای حاکمیت به وضوح در آن دیده می شود.

هر روز رسانه های جمعی انبوهی خبر در مورد دزدی، قتل، اعتیاد، خودکُشی، فحشا و.....منتشر می کنند و پایوران رژیم و در راس آنها ولی فقیه بدون توجه به این فجایع به دنبال بقای حاکمیت و پُر کردن جیب خود هستند.

جدا از کارشناسان آسیب شناسی بسیاری از گردانندگان حکومت به این امر اعتراف می کنند که ریشه این نابسامانیها در فقر، بیکاری و تبعیض است.

سرپرست فرمانداری شهرستان داراب علت بسیاری از ناهنجاریها را «بیکاری» می داند و اعلام کرد که «هرماه در داراب شاهد وقوع 39 مورد اقدام به خودکشی هستیم.» (ایسنا، 10 مهر)

به دنبال پخش این خبر یکی از مجلس نشینان که خود را نماینده داراب می داند روز شنبه 19 مهر اعلام کرد که «بیکاری مهمترین عامل خودکشی در داراب است». (ایلنا) وی در ادامه گفت «کشاورزی پایه اصلی زندگی مردم در داراب است که متاسفانه با وجود خشکسالی، زندگی مردم با اختلالات بسیاری مواجه شده است.»

در خبری دیگر در روز شنبه 19 مهر، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد که «بیش از ۷۰ آسیب اجتماعی، فرهنگی و روانی در بین دانش آموزان شناسایی شده است».(ایلنا)

همین دو اعتراف نشان می دهد که موضوع آسیبها و ناهنجاریها به طور مستقیم به نحوه عمل حاکمیت مربوط می شود. وجود واقعیتهای تلخ جامعه صحت این حکم را تائید می کند که سرنوشت و امنیت مردم برای رژیم کوچکترین اهمیت ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: