آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 مهر ماه 1393 = 10-10 2014

"هدیه" رژیم به ارتش لبنان؛ هشدار شدید آمریکا

ایرنا: روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: بعداز اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تجهیز ارتش لبنان، آمریکا بلافاصله ضمن تهدید به قطع کمک های خود، لبنان را از دریافت سلاح از ایران برحذر داشت.

الاخبار در شماره روز جمعه خود افزود: واشنگتن برای جلوگیری از پذیرش سلاح ایران توسط دولت لبنان به سرعت مداخله کرد و با زبان تهدید خواستار التزام بیروت به تحریم های تحمیل شده بر ایران در مقابل ادامه کمک های آمریکا به ارتش لبنان و همکاری امنیتی با آن شد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: تهدید امروز آمریکا حتی از تهدید چند سال قبل آن که بعداز اعلام هبه تسلیحاتی روسیه به ارتش لبنان صورت گرفت، قوی تر و روشن تر است.

الاخبار نوشت: آمریکایی ها از کانال های رسمی و غیررسمی لبنان را تهدید کرده و از پذیرش سلاح از ایران برحذر داشته اند.

الاخبار همچنین نوشت که ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان هفته آینده به واشنگتن سفر می کند و در برنامه سفر او ملاقات با مقامات مسئول آمریکایی درباره مسلح کردن ارتش لبنان با استفاده از کمکهای عربستان سعودی قرار دارد.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: ژنرال قهوجی بعداز آن به ریاض می رود تا با مقامات سعودی در باره هبه 3 میلیارد دلار عربستان برای مسلح کردن ارتش لبنان با سلاح های فرانسوی گفت وگو کند.

به گفته ناظران، تحولات منطقه، رژیم ایران را بر آن داشته است تا با تلاش برای تجهیز ارتش لبنان از آن بعنوان سپر دفاعی برای حفظ حزب الله در مقابل تهدیدات متعدد داخلی و خارجی استفاده کند.



ستاربهشتی .زندانی سیاسی را آزادکنید October 10, 2014 07:25 PM

چه جوریه همه باهم مسابقه گذاشتند همه برای مردم لبنان دل می سوزانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: