آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 مهر ماه 1393 = 10-10 2014

بورس تهران همچنان سردرگم

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته به فضای رکودی و انتظار خود ادامه داد و با افت متغیرهای خود مواجه شد.

به گزارش ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران همچنان در انتظار است و به امید تحولی جدید در سیاست خارجی و عرصه اقتصادی مانده است.

به همین دلیل روند نزولی قیمت ها ادامه دارد تا جایی که در هفته گذشته دماسنج بازار سرمایه به دلیل خرید و فروش سهامداران عمده شرکتها تنها 0.2 درصد رشد کرد و با افزایش 143 واحدی مواحه شد.

اما این رشد مانع از این نشد که بازدهی بورس از منفی 9 درصد کاهش پیدا کند، به طوری که عقربه‌های شاخص به‌عنوان نمایانگر میانگین بازدهی سهامداران همچنان عدد 9 را نشان می‌دهد.

این روند در حالی ادامه دارد که در مهر ماه سرمایه‌گذاران با دو تحول مهم مواجه خواهند شد، به طوری که دور جدید مذاکرات 1+5 از سر گرفته شده و گزارش‌ شش ماهه شرکت‌های بورسی منتشر می‌شود که این عوامل می تواند شرایط جدیدی را برای تصمیم گیری سرمایه‌گذاران فراهم کند.

با این حال در هفته گذشته به غیر از شاخص بورس، سایر متغیرها مانند ارزش و حجم معاملات و نیز تعداد خریداران با کاهش مواجه شد، به طوری که در مجموع 2400 میلیون سهم به ارزش 4626 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش و حجم معاملات با افت 16 و 31 درصدی مواجه شد.

همچنین در کنار افت چهار درصدی دفعات معاملات، تعداد خریداران نیز به دلیل تداوم روند منفی با کاهش مواجه شد و با حدود 17 درصد کاهش به 47 هزار و 999 نفر رسید.

علاوه بر این در هفته مورد گزارش معاملات أوراق مشارکت رونق گرفت و نسبت به هفته ماقبل با افزایش 322 درصدی مواجه شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: