آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 مهر ماه 1393 = 27-09 2014

آلوده‌ترين شهر دنيا هم 50 ميليون موش ندارد

مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران با بيان اينکه ادعاي وجود 50 ميليون موش در شهر تهران کاملا غيرواقعي است، گفت: براساس روش‌هاي علمي تا يک ماه آينده تعداد موش‌هاي شهر تهران را اعلام مي‌کنيم. ادعاي دلالان درباره تعداد موش‌هاي شهر تهران کذب محض است.رضا قديمي با اشاره به اينکه تقريبا 7 ماه است که مسئوليت جانوران مضر شهري برعهده شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران است، افزود: در اين مدت افراد مختلفي شروع به فعاليت کردند که تعدادي از آنها دلال سم بوده و تعدادي نيز به قصد سودجويي و ادعاهاي دروغين، قصد داشتند در جهت کاهش جمعيت موش در شهر تهران کارهاي دور از واقعيت و غيرعلمي انجام دهند.

وي با بيان اينکه عده‌اي از اين افراد ادعا مي‌کردند که روش جديدي ابداع کرده‌اند، افزود: اين در حالي بود که شرکت ساماندهي از همان ابتداي شروع فعاليت خود در زمينه کاهش جانوران مضر شهري کارگروهي متشکل از اساتيد دانشگاه و متخصص که داراي سوابق علمي و کتاب‌هاي تخصصي در اين زمينه بودند، تشکيل داده است.مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران با بيان اينکه بعد از تشکيل اين کارگروه از افرادي که ادعايي در زمينه ابداع دانش جديد در جهت کاهش اين جانوران مضر شهري داشتند دعوت به عمل آورديم، اظهار کرد: اين افراد به دليل عدم پشتوانه علمي و تشويش اذهان عمومي به غير واقعي جلودادن واقعيت پرداختند.

وي با تاکيد بر اينکه اين افراد واقعيت موجود در شهر را بر خلاف واقعيت ممکن جلوه مي‌دهند، خاطر‌نشان کرد: در اين مدت هزاران نفر در تهران زحمات
شبانه روزي براي حذف اين جانوران کشيده‌اند و اين در حاليست که فعاليت‌هاي ما در اين زمينه مبتني بر آخرين يافته‌هاي علمي و دانشگاهي و تجربيات روز دنياست.قديمي با بيان اينکه وجود آمار 50ميليون موش در شهر تهران کاملا غير واقعي است، گفت: اگر اين حرف کذب، صحت داشته باشد، شهر تهران به کلي نابود مي‌شود زيرا اين تعداد موش نياز به لانه، غذا، پناهگاه و آبي که مصرف مي‌کنند، دارند و درنهايت با اين شرايط بايد تهران به يک شهر متروکه تبديل مي‌شد. وي با بيان اينکه شهر نيويورک که آلوده‌ترين شهر دنياست هم 50 ميليون موش ندارد، اظهار کرد: نيويورک يک ابر شهر است و به دليل مسايل پيچيده‌اي که دارد، به طور تقريبي 7 تا 8 ميليون موش دارد. پس چگونه شهر تهران مي‌تواند چندين برابر اين شهر موش داشته باشد! وي با تاکيد بر اينکه طرح اين موضوع در آستانه بازگشايي مدارس به جز تشويش اذهان عمومي‌چيز ديگري نيست، گفت: قصد اين افراد سود‌جويي است. مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران درخصوص اينکه در چند ماه گذشته کاهش چشمگيري در جمعيت موش در شهر تهران داشته‌ايم، افزود: گواه اين موضوع عدم وجود موش در خيابان‌هاي ستارخان، پيروزي، شادمان، بهشتي، شريعتي، کارگر و‌... است. به عنوان مثال در سال گذشته در شب‌هاي احيا گزارشات زيادي را از سامانه 1888 در زمينه وجود موش در خيابان‌هاي تهران داشتم اما امسال تعداد اين پيام‌هاي به شدت کاهش پيدا کرد. قديمي با اشاره به اينکه ما نمي‌گوييم موش‌ها در شهر تهران ريشه‌کن شده‌اند،افزود: ظرف چند ماه آينده با همين روش‌ها امحا وجود موش در شهر تهران را به حداقل ممکن آن مي‌رسانيم.




فریبرز September 27, 2014 07:42 PM

موش بخورتت آقای مدیر عامل!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: