آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 مرداد ماه 1393 = 08-08 2014

عراق؛ اوباما مجوز حمله به داعش را صادر کرد

اگر ارتش آمریکا اقدامی در هر جایی در عراق مشاهده کند که تهدیدی برای کارکنان و امکانات آمریکایی باشد، آماده است حمله کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پنج شنبه شب اعلام کرد آمریکا برای جلوگیری از نسل کشی در عراق اقدام می کند.

اوباما در اظهاراتش درباره عراق از پیشروی های گروه داعش ابراز نگرانی کرد و از احتمال حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروه در صورت ضرورت خبر داد.

اوباما گفت زمانی که جان آمریکایی ها در خطر باشد و زمانی که هزاران غیر نظامی با خطر روبرو باشند، آمریکا اقدام خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به وضعیت بحرانی در شمال عراق گفت اجازه داده است در هر جایی که نیاز است از حملات هوایی هدفمند استفاده شود.

اوباما همچنین گفت زمانی که عراق یک دولت جدید تشکیل دهد، آمریکا به همراه شرکای خود از این کشور بیشتر حمایت خواهد کر.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: مقامات عراقی باید دولتی تشکیل دهند که نماینده منافع همه عراقی ها باشد و بتواند به تهدیدات ستیزه جویانی مانند داعش پاسخگو باشد. در این صورت ما حمایت بیشتری از آنها انجام خواهیم داد.

برخی منابع آمریکايی پیش تر گفته بودند که واشنگتن خواستار کناره گیری مالکی از قدرت و تشکیل یک دولت فراگیر در عراق است.


حملات هوايی هدفمند عليه ستيزه جويان

همزمان یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفته اگر ارتش آمریکا اقدامی در هر جایی در عراق مشاهده کند که تهدیدی برای کارکنان و امکانات آمریکایی باشد، آماده است حمله کند.

به گزارش رویتر، این مقام بلندپایه دولت آمریکا گفته ارتش آمریکا آماده است در صورت نیاز برای در هم شکستن محاصره مردم در شمال عراق، حملات هوایی هدفمند را انجام دهد.

وی همچنین گفت آمریکا در حال سرعت بخشیدن به کمک خود برای کردهای عراقی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: