آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 تیر ماه 1393 = 16-07 2014

جزئيات سرقت 500 ميليونی با پيتزا

رئيس پليس فتاي تهران جزئيات پيچيده‌ترين پرونده سرقت که در يک رستوران اجرا مي‌شد را، فاش کرد.

سرهنگ محمدمهدي کاکوان در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح جزئيات پرونده پيچيده سرقت از حساب مردم گفت: 12 خردادماه امسال پرونده‌اي تحت عنوان برداشت غيرمجاز براي رسيدگي به پليس فتاي تهران ارجاع داده شد. وي با بيان اينکه مالباخته مدعي شد که در زمان برداشت غيرمجاز کارت عابر بانکش نزد خود بوده اما پرينت حساب بانک نشان مي‌داد که مبلغ برداشت شده با کارت عابر بانک و به وسيله دستگاه Pos از حساب کسر شده است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت با بيان اينکه پرونده در مرحله ابتدايي قرار داشت تا اينکه در همان روز تعداد ديگري پرونده با همين مضمون برداشت غيرمجاز توسط دستگاه pos براي رسيدگي به پليس فتا دلالت داده شد گفت: با توجه به پرونده‌هاي مشابهي که هر روزه براي رسيدگي به پليس فتا دلالت داده مي‌شد، رسيدگي به اين پرونده در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت و آنها با کنار گذاشتن پرونده‌ها توانستند رد يک رستوران در اين پرونده بيابند. وي با بيان اينکه بررسي‌ تمام پرونده‌هاي ارجاع داده شده نشان داد که تمامي شکات پرونده که تعداد آنها به 73 نفر رسيده بود، در هفته‌هاي اخير به فست فود «کاره» در منطقه يوسف آباد مراجعه کرده‌اند، گفت: به همين دليل کارآگاهان پليس با حضور در محل به تحقيق از کارگران پرداختند که بر اساس اظهارات آنها مشخص شد، تعداد ديگري از شکات به اين محل آمده و با ايجاد سر و صدا از صاحب رستوران که محمد نام داشت درخواست طلب خود را داشتند که اين فرد به آنها قول داده بود که پولها را برايشان واريز کند.

کاکوان با بيان اينکه با حکم مقام قضايي رستوران پلمپ شد، گفت: بررسي‌هاي اوليه نشان داد که محمد 42 ساله صاحب اين رستوران داراي سابقه آدم ربايي و سرقت خودرو است که به همراه صندوق دار خود به نام حسين 33 ساله اقدام به اين سرقت مي‌کرده است.

وي با بيان اينکه بررسي‌هاي اوليه نشان داد که حسين دستگاه pos را در زير ميز نگهداري و از مردم درخواست مي‌کرده است که رمز کارت خود را به او بگويند، گفت:‌ بررسي‌هاي اوليه نشان داد که اطلاعات 400 کارت عابر بانک توسط اين افراد به سرقت رفته است که در روزهاي تعطيلات 13 و 14 خردادماه با همکاري بانک مرکزي و معاونت امور برداشت‌ها حدود 300 کارت که هنوز از آنها سرقت نشده سوزانده شد. کاکوان با بيان اينکه با توجه به حساسيت موضوع ردپاي اين افراد در شهرهاي مشهد، تبريز، چالوس و رشت شناسايي شد، گفت: نهايتا در يک عمليات ردپاي اين افراد در شهرستان تالش شناسايي شد که با کمک صنف طلافروشان و اهالي محل متهم رديف اول در تاريخ 12 تيرماه دستگير و متهم ديگر نيز در ساعت 3 بامداد روز 13 تيرماه در منطقه تالش دستگير شد.

وي با تشکر از اهالي منطقه تالش و صنف طلافروشان گفت: اين افراد با پول‌هاي مسروقه اقدام به خريد طلا و دلار مي‌کردند که با کمک صنف طلافروشان ردپاي اين افراد شناسايي شد.

کاکوان با بيان اينکه از اين افراد يک دستگاه زانتيا،‌ مقدار زيادي وجه نقد و يک دستگاه طلاياب کشف و ضبط شد گفت: اين افراد در بازجويي‌هاي انجام شده در مورد دستگاه طلاياب عنوان کردند که يک قطعه زمين مورد شناسايي قرار دادند که در آن طلا وجود داشت و سعي داشتند با استفاده از اين دستگاه طلا بيابند. به گفته رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت محمد هيچگونه اطلاعي از مسائل سايبري نداشته اما متهم رديف دوم که حسين نام داشت با اينکه داراي مدرک تحصيلي سيکل بوده اما به دليل آشنايي با مسائل فني نسبت به طراحي اين نقشه اقدام کرده بود. کاکوان با بيان اينکه در حال حاضر 73 شاکي براي اين پرونده مورد شناسايي قرار گرفته است،‌گفت: ارزش ريالي اين سرقت حدود 570 ميليون تومان است و از مردمي که از ابتداي امسال تا تاريخ 13 خردادماه با مراجعه به رستوران «کاره» مورد سرقت قرار گرفته‌اند درخواست مي‌شود که براي ثبت شکايت و پيگيري‌هاي بعدي به پليس فتا مراجعه کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: