آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 تیر ماه 1393 = 08-07 2014

تحلیل مهم واشنگتن پست در مورد مذاکرات

خبرگزاری مهر: ششمین دور مذاکرات با 1+5 در وین از روز چهارشنبه آغاز شده است و تا 29 تیر ماه ادامه دارد . سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای امروز در صفحه شخصی‌ توئیترش نوشت: اعتماد رهبری بزرگترین پشتوانه و باعث دلگرمی ماست. به ایشان و همه ملت ایران اطمینان می‌دهیم که از هیچ یک از حقوق هسته ای کوتاه نخواهیم آمد.


گزارش تحلیلی واشنگتن پست

به گزارش ایسنا، واشنگتن پست روز سه شنبه در گزارشی تحلیلی نوشت: همزمان که به پایان ضرب‌الاجل 20 ژوئیه نزدیک می‌شویم رژیم ایران و 1+5 فرصت کمی برای دستیابی به توافق نهایی دارند اما به نظر می‌آید طرف‌های مذاکره کننده هنوز فاصله زیادی از یکدیگر داشته باشند.

این روزنامه با اشاره به گزارش روز گذشته آسوشیتدپرس در مورد این دور از مذاکرات نوشت: به نظر می‌آید طرف‌های مذاکره کننده هنوز بر سر چیزی به توافق نرسیده اند. تهران خواستار 50هزار سانتریفیوژ است. دو دیپلمات غربی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس تأکید کردند که رژیم ایران در مذاکرات کارشناسی از این خواسته خود کوتاه نیامده است. (خبرگزاری فرانسه: خامنه ای روز دوشنبه گفت به 190هزار سانتریفیوز نیاز داریم)

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت: چیزهای زیادی از این گزارش به دست می‌آید. اول اینکه توافق اولیه ژنو شکست خورده است. رژیم ایران ذره‌ای از خواسته خود کوتاه نیامده است.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد: هیچ استفاده صلح‌آمیزی از دهها هزار سانتریفیوژ وجود ندارد اما رژیم ایران همچنان بر گفته‌های خود که این سانتریفیوژها اهداف کاملا صلح‌آمیز دارند تأکید می‌کند.

واشنگتن پست در پایان آورده است: رئیس‌ جمهور آمریکا در صورت شکست مذاکرات طرح دیگری برای جایگزین کردن ندارد.

رسانه های حکومتی: رهبر انقلاب شب گذشته در سخنان مهمی، حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به ایران را مقرون به صرفه برای آنها ندانستند: واقعیت این است که حمله نظامی، امروز برای آمریکا مقرون به صرفه نیست به همین علت ناظران و آگاهان جهانی نیز مانند ملت ایران، تهدیدهای آن را جدی نمی گیرند. ما نیز قاطعانه تأکید می کنیم که حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کس مقرون به صرفه نخواهد بود.



مطینن امریکا به ایران حمله نمیکند July 8, 2014 03:11 PM

یکی از دوستان من اینجا تو امریکا جز بالایی هاست میگه اوباما تا هست به ایران خمله نمیکنه اگر تفافق حاصل نشه تشدید تحریمهاست و فشاربر
مردم مظلوم ایران در صورت شورش مردم غرب و امریکا و حکومت وهم سبزالهی ها توافق دارن موسوی رو مثل یک بت جدید به رییس جمهوری برسونند و مردم دوباره چندین سال سر کار رایشونو پس میگیرن! ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: