آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 تیر ماه 1393 = 01-07 2014

نا‌اميدی مطلق در بورس تهران موج می‌زند

روزنامه مردمسالاری: روزگذشته گشايشي در روند معاملات بورس تهران حاصل نشد و بار ديگر روند تقريبا منفي شکل گرفته در گروه‌هاي کوچک و بزرگ بازار منجر به عقب‌نشيني شاخص‌ها گرديد به گونه اي که هيچگونه اميدي براي بازگشت بازار سرمايه بنظر نمي‌رسيد. با از سرگيري معاملات در روز مياني هفته شاخص کل بورس بار ديگر تحت تاثير افول ارزش سهام در تقريبا تمام گروه‌ها در مسير نزولي قرار گرفت. نمادهايي مانند «شبندر»، «رمپنا»، «تاپيکو» و برخي از نمادهاي بانکي و فلزي در افت ابتداي روز شاخص تاثير زيادي داشتند.ديگر نمادهاي مالي نيز در اين روند موثر بودند. در ادامه بازگشت برخي از نمادها به محدوده مثبت به خصوص در گروه خودروسازي و برخي ديگر از بخش‌ها از شيب نزولي شاخص کم کاست اما اين روند دوام نياورد و با سقوط مجدد نمادهاي مذکور و افت بيش از پيش نمادهاي بانکي و پتروشيمي و همچنين پالايشي بار ديگر اين نماگر به روند نزولي خود ادامه داد و به يک قدمي از دست دادن نيمه کانال 70 هزار واحدي نزديک گرديد.با ادامه معاملات در درصدهاي منفي در نمادهاي گوناگون و جمع آوري برخي صف‌هاي فروش در نمادهاي بزرگ بازار، شاخص بيش‌از پيش پايين آمد و به آساني نيمه کانال 70 هزار واحدي را از دست داد و سير منفي خود را تا پايان زمان بازار حفظ کرد.روز گذشته شاخص کل بورس تهران با ثبت کاهشي 628 واحدي به 70341 واحد رسيد.دو نماد «فنورد» و «ولغدر» بيشترين افزايش قيمت و «خکاوه» و «فاذر» نيز بالاترين افت قيمت را تجربه کردند. همچنين نماد «شبندر» بيشترين تاثير منفي و «وبملت» بالاترين اثر مثبت را بر شاخص گذاشت.

گفتني است که اولين معامله دارايي فکري در فرابورس با قيمت 200 ميليون تومان صورت گرفته است.در عين حال در پي بروز برخي شايعات در روزهاي اخير پيرامون اختلال در روند توليد شرکت فولاد مبارکه به علت قطعي آب‌و‌برق مورد نياز در اين شرکت، شاهد بوديم که مسئولان فولاد مبارکه در اطلاعيه‌اي به شدت اين شايعات را تکذيب کردند. روز دوشنبه نيز جو تقريبا منفي بر بسياري از گروه‌هاي بازار حاکم بود.در گروه معدني تنها "کدما" مثبت بوده که اين نماد نيز در آخرين معاملات به درصدهاي منفي خزيده است.در اين گروه کماکان صف فروش در نماد «کبافق» سنگين تر از ساير نمادهاست.در گروه محصولات شيميايي 3 نماد با افزايش ارزش سهام مواجه شده‌اند. در اين بخش «وپترو» بالاترين صف فروش را تجربه مي‌کند. در گروه فلزات اساسي نيز 3 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته‌اند. در اين گروه «ارفع» صف خريد دارد و صف فروش در نماد «فملي» ملموس تر از ساير نمادهاست. در بخش مخابرات هر دو نماد منفي بوده و «همراه» صف فروش سبکي دارد.در بخش فني مهندسي هر دو نماد افت کرده و با صف فروش مواجه‌اند. در بخش خودرو تنها «ورنا» در آخرين معاملات مثبت شده است. در اين بخش صف‌هاي فروش نه چندان سنگيني به چشم مي‌خورد و همچنين نماد «خفنر» در اين گروه صف خريد را به خود مي‌بيند . در گروه بانکي 3 نماد رشد کرده‌اند. در اين گروه «وپارس» بالاترين صف فروش را به خود مي‌بيند. در بخش محصولات نفتي دو نماد در آخرين معاملات توانسته‌اند در درصدهاي مثبت باقي بمانند.در اين بخش صف فروش در نمادهاي «شبندر» ملموس تر از ساير نمادهاست.در گروه غذايي 4 نماد با افزايش ارزش سهام مواجه بوده اند.در اين بخش ديروز نيز «غالبر» بالاترين صف فروش را پشت سر مي‌گذارد. در ميان قندي‌ها نيز همه نمادهاي معامله شده افت کرده‌اند. در معاملات صنعت لاستيک و پلاستيک 3 نماد رشد کرده اند. در اين ميان در گروه سيماني تنها «سجام» در ميان نمادهاي معامله شده در آخرين معاملات وارد محدوده مثبت شده است. ديروز نيز مانند روزهاي گذشته «سفار» صف خريد خود را حفظ کرده و «سفارس» سنگين ترين صف فروش را تجربه مي‌کند.

در پايان گفتني است ديروز بيش از 331 ميليون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد «خساپا2» و «خودرو» بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.همچنين در فرابورس نيز بيش‌از 59 ميليون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد «دي» و «وزمين» بيشترين حجم معاملاتي را تجربه کردند.




کامی July 1, 2014 03:23 PM

به قول رییس جمهور قبلی، بورس ایران یعنی قمارخانه! ! ! ! ! ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامی July 1, 2014 04:55 PM

یکی نیست بگه: آخه با رشد اقتصادی منفی 5 درصدی، انتظار دارین بورس مثبت بشه! ! ! ! امام راحل فرمودن: اقتصاد مال خره! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: