آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 خرداد ماه 1393 = 19-06 2014

عکس؛ دخالت آشکار سپاه پاسداران در امور داخلی عراق

نشریه "صبح صادق"، ارگان سپاه پاسداران، عکس چند تن از فرماندهان ارتش عراق را که مخالف سیاستهای دولت مالکی هستند، تحت عنوان "فرماندهان خائن عراق را بشناسیم"، منتشر کرده است (عکس زیر). این در حالیست که عربستان سعودی بطور تلویحی به رژیم ایران هشدار داد که در امور داخلی عراق دخالت نکند.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز، سعود الفیصل٬ وزیر خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه از دولت عراق خواست تا به دور از «مداخله خارجی» و «دستورالعمل‌های دیکته شده از بیرون»٬ به خواسته‌های مشروع عراقیها پاسخ داده و آشتی ملی ایجاد کند.

اگرچه عربستان سعودی، حکومت خاصی را به دخالت در امور عراق متهم نکرد٬ اما اشاره‌اش به رژیم ایران بود که همواره از حامیان حکومت شیعه در عراق و سوریه بوده است.

این اظهارات در حالی از سوی عربستان ابراز شده است که حسن روحانی در همین روز هشدار داد که جمهوری اسلامی برای حفاظت از اماکن مقدس شیعیان در عراق «از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد».

در همین حال وب‌سایتی نیز در ایران برای ثبت‌نام داوطلبان اعزام به عراق راه‌اندازی شده است که طبق گزارش‌ها بیش از پنج هزار تن در آن نام‌نویسی کرده‌اند.

به گفته ناظران، اینگونه اقدامات در واقع پوششی برای نیروهای وابسته به بسیج و سپاه پاسداران است که به کشورهای منطقه اعزام می شوند.

************************************************





احسان June 19, 2014 09:32 AM

علت از هم پاشیدگی ارتش عراق غیر از مشکلات قبلی که امریکا انرا منحل کرد تا یک چیزی شبیه سپاه درست کنند که نتونستند بعدا ارتشیهارو تعدادی رو برگردونند و مالکی ابله تعدادی از بچه ناتوهای سپاه بدر و شیعه ها رو یکشبه درجه سرلشکری و سپهبدی داد و به عنوان فرماندهان ارتش منصوب کرد و مثل احمقی نزاد عراق و ارتش رو نابود کرد مالکی بهتره بره توی همون پارجه فروشیش پارجه بفروشه بهتره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: