آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 خرداد ماه 1393 = 16-06 2014

اجازه ورود خودروهاي خارج را صادر کنيم

خبرگزاري آريا-عضو کميسيون صنايع مجلس عمده تخلفات صورت گرفته در صنايع خودرو سازي را ناشي از تامين منافع برخي از افراد دانست و گفت:بايد زمينه سرمايه گذاري خودروسازن خارجي را در کشور فراهم کنيم.

مجيد منصوري در گفتگو با آريا با بيان اين که در حال حاضر عملا رقابت جدي در بازار خودرو کشور وجود ندارد گفت: کاهش تعرفه ها و تسهيل در واردات خودروهاي با کيفيت خارجي باعث خواهد شد تا خودرو سازان داخلي از بحث کيفيت غافل نشده و محصولات خود را متناسب با سليقه بازارعرضه کنند .

منصوري : عملا رقابت جدي در بازار خودرو کشور وجود ندارد
وي با اشاره به اين که بسياري از مردم ترجيح مي دهند به جاي خريدار خودروهاي داخلي از خودرو هاي خارجي استفاده کنند اظهار داشت:کيفيت خودرو هاي خارجي و از همه مهمتر مصرف سوخت پايين آن ها سبب گرايش مردم به خودرو هاي وارداتي است هر چند که در مقابل خودرو هاي داخلي از قيمت بالايي برخوردار هستند.
منصوري با تاکيد بر راه اندازي قطب سوم خودرو سازي و حتي بيش از آن در کشور تصريح کرد: ممکن است اين موضوع در کوتاه مدت خودرو سازان داخلي را بامشکلاتي روبرو کند ، اما قطعا در بلند مدت شاهد شکوفايي صنعت خودرو سازي در کشور خواهيم بود.

وي افزود: تا زماني که درب را به روي خودرو هاي خارجي ببنديم و مردم را اجبار به محصول موجود کنيم، خودروسازان هم با اطمينان از اين که بازار را در اختيار دارند و رقيبي در ميان نيست ، انگيزه اي براي افزايش کيفت و تنوع محصولات خود نخواهند داشت.

نماينده اصفهان در مجلس در ادامه با تاکيد بر اين که بايد زمينه سرمايه گذاري خودرو سازان خارجي را در کشور فراهم کنيم گفت:اين روش از واردات مستقيم خودرو به کشور مطلوب تر است چراکه ضمن اين که خودروسازان داخلي مجبور به رقابت مي شوند ، زمينه اشتغال و صادرات محصولا با کيفيت و جلوگيري خروج ارز از کشور فراهم خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به پرونده تحقيق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازي کشور و تخلفات خودرو سازان گفت:بخشي از تخلفات ناشي از تحريم ها و بخشي ديگر مربوط به مسائل پشت پرده اي است که منافع برخي افراد را تامين مي کند.



soroush June 17, 2014 01:05 AM

این صنعت خودرو اگه برای مردم آب نداره برای همه نون داره سازنده ها مطمئن از انحصار الی یوم القیامه ، هرچقدردلشون بخواهد میفروشند دولت هم مالیاتشو میگیره حالشو میبره روزنامه ها ومطبوعاتم هرروز درموردش مقاله وخبر مینویسند صفحاتشون و تایمشون رو پرمیکنند تو مجلسم درموردش حرف میزنند نماینده ها خوابشون نبره آخر هرسالم یه ماشین خارجی صفرمیگیرن حالشو میبرند این وسط مامردم هم تا قرنهای آینده باید باهمین آشغالهای وطنی بسازیم هرروزم گرون تراز روز قبل بخریمشون

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: