آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 خرداد ماه 1393 = 11-06 2014

مواضع روحانی، غيرت‌زدايی می کند

اعتدال و مذاکره کليدواژه شکست سپاه اميرالمومنين (ع) شد

نماينده مشهد در مجلس گفت: آقاي ظريف نترس و دلاورانه دلواپس دستاوردهاي انقلاب و شهدا باش و قوي و محکم روي خطوط قرمز رهبري و ملت بايست.
به گزارش خبرگزاري آريا، جواد کريمي قدوسي نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي، طي سخناني در نطق ميان‌دستور در صحن علني مجلس اظهار داشت: در جنگ صفين در لحظه‌اي که سرنوشت بشر و تاريخ رقم خورد، اميرالمومنين (ع) به رزمندگان و سرداران خود فرمودند آفتاب که طلوع کند کار معاويه يکسره است؛ در همين لحظات معاويه، عمروعاص را به خيمه‌اش اظهار کرد و به او گفت که آفتاب طلوع کند علي (ع) کار ما را يکسره خواهد کرد. آيا نقشه و طرحي برايت مانده است که ما را نجات دهد.
وي ادامه داد: عمروعاص گفت "آنها را به مذاکره و اتخاذ روش صلح‌جويانه و اعتدال و پرهيز از افراطي‌گري و خشونت دعوت کن؛ بپذيرند شکست خورده‌اند و نپذيرند هم دچار اختلاف مي‌شوند و شکست مي‌خورند"؛ عمروعاص براي ايجاد شکاف در ميان ياران علي (ع) تسليم شدن را تئوريزه کرد و دو کلمه مذاکره و اعتدال سپاه پيروزمند اسلام را به سپاه دچار اختلاف و شکست‌خورده تبديل کرد.
نماينده مردم مشهد افزود: نتيجه توطئه‌آميز اعتدال و مذاکرات آن شد که 20 شمشيرزن حضرت شمشيرهاي خود را به گردن انداخته و امام (ع) را محاصره و او را مجبور کردند که پيشنهاد مذاکره و اعتدال را بپذيرد؛ حضرت مي‌فرمود تا ديروز امير و فرمانده آنها بودم و امروز بايد فرمانبر آنها باشم.
کريمي قدوسي با بيان اينکه بدون اينکه قصد مقايسه اشخاص در اين تاريخ و زمان را داشته باشم، گفت: هر دو روش يکي است؛ اعتدال و مذاکره در آن روز کليدواژه و رمز شکست سپاه پيروزمند اميرالمومنين (ع) شد و امروز شعار اعتدال و مذاکره اگر با درس‌آموزي و عبرت‌گيري، بصيرت‌افزايي و اطاعت سربازگونه از ولي‌امر مسلمين، مديريت نشود که خداراشکر شده است، مي‌تواند علت اصلي شکست انقلاب و جبهه مقاومت فاتح در برابر نظام سلطه شود.
وي ادامه داد: 25 سال از دوران رهبري آيت‌الله خامنه‌اي مي‌گذرد و مقايسه اين دوران با زعامت حضرت علي (ع) درس‌ها و عبرت‌ها را تداعي مي‌کند؛ در مقابل اميرالمومنين (ع) سابقه‌داراني از اسلام صف کشيده‌اند و در دوران مقام معظم رهبري طبق گزارش کميسيون اصل 90 و مشاهده‌هاي مردم در فتنه 88 سابقه‌داراني از انقلاب اسلامي همچون هاشمي، موسوي، کروبي و خاتمي مقابل نظام صف کشيدند.
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس تاکيد کرد: در آن دوران زير پرچم اميرالمومنين (ع) ماندند سخت‌تر از پرچم پيامبر (ص) بود و در اين زمان نيز زير پرچم مقام معظم رهبري سخت‌تر از زير پرچم امام خميني (ره) است؛ در آن دوران دست امام معصوم 25 سال بسته بود و در دوران رهبري 25 سال مظلوم بود، نه در جمع جوانان و مردم بلکه در جمع خواص و مقامات.
کريمي قدوسي افزود: در آن دوران تلاش فتنه اين بود که بحران و ناامني به وجود آورد و آن را ناشي از زعامت امام معصوم معرفي کند و در اين دوران فتنه و سران آن در تلاش بوده و هستند که ناامني، نااميدي و انصراف از ارزش‌ها را به مردم القا کند. در دوران امام علي (ع)، حضرت براي شکست فتنه‌ها با خطبه‌هاي حماسي و عرفاني فتنه را افشا کردند و در اين زمان رهبري با سفرها، خطبه‌ها و ديدارها فتنه را تحليل و افشا کردند که باعث رشد کم‌نظير بصيرت مردم شد.
وي گفت: در دوران امام علي (ع) طرفداران حق خيانت کردند و در دوران رهبري برخي خواص با سکوت و برخي با همراهي خود به فتنه کمک کردند اما مردم و جوانان وفادار به عهد با ولايت باقي ماندند؛ در دوران اميرالمومنين منشأ فتنه جمع‌آوري ثروت دنيا و مقام‌پرستي بود که با همراهي منافقين به جنگ جمل و نهروان منتهي شد در حالي که در دوران مقام معظم رهبري جمع‌آوري مال و ثروت و حب و جاه ريشه فتنه 88 شد و 8 ماه جنگ خياباني را با همراهي منافقين، ضدانقلاب و سرويس‌هاي جاسوسي تحميل کردند.
نماينده مردم مشهد با بيان اينکه اعتدال حرکت در مرز ميان حق و باطل است، تصريح کرد: اعتدال حرکت در وسط ميدان حق است و مواضع و مشي سياسي، فرهنگي و اجرايي رئيس‌جمهور و برخي وزرا و وزير فرهنگ علوم حرکت در ميان حق و باطل است و اين حرکت به نفع باطل تمام مي‌شود و براي جبهه حق مسائل فرعي ايجاد مي‌کند و زمينه‌ساز ايجاد عده و عده براي فتنه آينده مي‌شود.
کريمي قدوسي سپس به بازخواني برخي سخنان رئيس‌جمهور پرداخت و گفت: دولت ديني خوب است ولي دين دولتي جاي بحث دارد، برخي از مردم کار و شغل ندارند و دچار توهمات هستند و مدام غصه دين، آخرت و مردم را مي‌خورند.
وي با اشاره به اظهارات رئيس‌جمهور افزود: هنرمند ارزشي و غيرارزشي نداريم، ما از کارت زرد مجلس نمي‌ترسيم، با زور و شلاق نمي‌شود مردم را به بهشت برد، ديگر دوران پيام از طريق بلندگوها و منبرهاي يک‌طرفه به سر آمده است، آنچه من مي‌فهمم اين است که کشور نمي‌تواند با تقابل در دنيا موفق شود و راه اين دولت راه تعامل سازنده با دنيا است، ما مي‌خواهيم با دنيا منطقي صحبت کنيم، برخي فکر مي‌کنند بايد با دنيا جنگيد يا تسليم شد، در حالي که راه سومي است و آن تعامل سازنده با جهان است و آمريکايي‌ها کدخداي ده است و با کدخدا بستن راحت‌تر است.

کريمي قدوسي:اعتدال و مذاکره کليدواژه شکست سپاه اميرالمومنين (ع) شد
نماينده مشهد ادامه داد: آقاي روحاني اين مواضع باعث غيرت‌زدايي و گرفتن غرور ملي خواهد شد و در نتيجه تسليم در برابر زورگويان را تئوريزه خواهد کرد.
وي خطاب به رئيس‌جمهور گفت: اعتدال آن نيست که نويسنده بيانيه مجمع روحانيون در فتنه 88 که محتواي آن بيانيه بدتر و زشت‌تر از مواضع مستبدان و زورگويان بود به عنوان معاونان خود معرفي کنيد و عناصر فتنه 88 را به مناصب حکومتي بگماريد.
کريمي قدوسي با تاکيد بر اينکه رئيس‌جمهور بايد دستيار ويژه خود را عزل کند، گفت: آقاي روحاني، آقاي يونسي را عزل کن؛ کسي که به خاطر مواضع‌اش مورد تمجيد رسانه‌هاي صهيونيستي واقع شده و تلاش‌ مي‌کند نمادهاي اشرافيت و سلطنت را احيا کند و بين اقوام ايران اسلامي ايجاد تفرقه کند و جايگاه روحانيت را زير سوال ببرد.
نماينده مردم مشهد ادامه داد: آقاي روحاني از وزير اطلاعاتتان نخواهيد که وقت خود را صرف گزارش‌نويسي و مستندسازي براي مهار نقد نخبگان، روزنامه‌ها و رسانه‌هاي منتقد به دولت کند؛ منتقدان خود را تحقير و تهديد نکنيد و آنها را به دادگاه نکشانيد و ظرفيت خود را بالا ببريد.
وي در تذکري به وزير امور خارجه افزود:‌ آقاي ظريف زماني که پشت ميز مذاکره با نماد شيطان روبه‌رو مي‌شويد، نترس و بگو من ايراني هستم؛ ايران همان کشوري است که آمريکا را به خاک مذلت کشاند و تمام طرح‌هاي آمريکا را در منطقه خنثي کرد و تيرهايش را کمانه کرد لذا از اين ملت زياده‌خواهي نداشته باشيد.
کريمي قدوسي ادامه داد: آقاي ظريف نترس و دلاورانه دلواپس دستاوردهاي انقلاب و شهدا باش و قوي و محکم روي خطوط قرمز رهبري و ملت بايست.
نماينده مردم مشهد در پايان ياد‌آور شد: آيت‌الله مصباح يزدي يکي از نوادر و چهره‌هاي درخشان انقلاب اسلامي است که رهبر انقلاب ايشان را مطهري زمان معرفي مي‌کند و امروز به خاطر جايگاه رفيع ايشان در بصيرت مورد هجمه سنگرهاي دشمن قرار گرفته است و مي‌فرمايند برخي مسئولان سخناني مي‌گويند که بني‌صدر جرأت بيان آن را نداشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: