آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 خرداد ماه 1393 = 05-06 2014

نماینده ولی فقیه در سپاه: سوریه مرز ما است

آخوند علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: سخنگوی فلان حزب می پرسد چرا در سوریه حضور داریم؟ دلیل آن این است که سوریه مرز ما است؛ چرا که امروز مرز ما شلمچه نیست، مهران نیست، مرز ما ساحل مدیترانه است.

این در حالیست که قدرت های غربی می گویند بشار اسد هیچ آینده ای ندارد و مسئولان جنگ سوریه باید به شدیدترین وجه تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند.

رادیو فرانسه: رهبران قدرت های غربی در پایان نشست گروه هفت قدرت صنعتی جهان که دیشب در بروکسل برگزار شد با انتشار بیانیه ای از انتخابات ریاست جمهوری سوریه به عنوان "نمایش انتخاباتی" یاد کردند و ضمن محکوم کردن آن افزودند که بشار اسد هیچ آینده سیاسی در سوریه ندارد.

رهبران، آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلستان و ایتالیا در بیانیه مشترک شان بار دیگر خواستار اجرای توافقنامۀ ژنو شدند که برای پایان دادن به جنگ و بحران سوریه صریحاً از تشکیل یک حکومت انتقالی در این کشور دفاع می کند.

جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، نیز که به طور همزمان در لبنان حضور داشت از انتخابات سوریه به عنوان "غیرانتخابات" و شکست مطلق یاد کرد.

در سخنانش وزیر امور خارجۀ آمریکا از روسیه، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان که تنها متحدان بشار اسد به شمار می روند خواست که در جهت پایان دادن به جنگ و خونریزی در سوریه بکوشند.

کاترین آشتون، نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا نیز با انتشار بیانیه ای انتخابات دیروز ریاست جمهوری سوریه را که در مناطق تحت کنترل رژیم بشار اسد و بدون شرکت نامزدان مخالف حکومت انجام شد "غیرقانونی" توصیف کرد که به گفتۀ او مانع از حل سیاسی بحران و جنگ داخلی سوریه می شود.

نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا از بشار اسد خواست که گفتگو با مخالفانش را آغاز کند و به این ترتیب شرایط بیان واقعی ارادۀ سیاسی مردم سوریه را فراهم سازد.

بر اساس گزارش رسمی رژیم دمشق، بشار اسد، رهبر حکومت سوریه، با کسب بیش از 88 درصد آرا دیروز مجدداً به عنوان رییس جمهوری سوریه انتخاب شد.

در این حال، وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای انتخاب مجدد بشار اسد را به عنوان رییس جمهوری سوریه شادباش گفت و خصلت کثرتگرا و دموکراتیک این انتخابات را ستود. این بیانیۀ از انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان دورۀ جدیدی در ثبات و اتحاد ملی سوریه یاد کرده است.

بیش از 162 هزار نفر از مردم سوریه در جریان جنگ داخلی این کشور کشته و دست کم 10 میلیون نفر از مردم سوریه نیز در نتیجۀ این جنگ آواره و پناهنده شده اند. برغم تکذیب های مکرر رهبران ایران، سپاه قدس سپاه پاسداران ایران از پشتیبانان مهم رژیم بشار اسد به شمار می رود و کمک های نظامی، اطلاعاتی و لجستیکی خود را در اختیار حکومت دمشق می گذارد. تاکنون شمار قابل توجه ای از اعضا و فرماندهان سپاه پاسداران ایران به دلیل شرکت در جنگ داخلی سوریه کشته شده اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: