آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 خرداد ماه 1393 = 02-06 2014

آمار بالای بیکاری در استان گیلان

استاندار گیلان گفت: نباید در استان گیلان با این ظرفیت و توانمندی‌های بی‌نظیرش شاهد معضل بیکاری باشیم.

به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به آمار بالای بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: حل مشکل بیکاری از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با این پدیده شوم ایفاء می‌کند.

استاندار گیلان افزود: براساس بررسی‌های میدانی انجام شده از زندانیان مواد مخدر، بیکاری یکی از عوامل مهم روی آوردن به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر بوده است. اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان یکی از راهکارهای مصون ماندن جوانان از دام مواد مخدر است. باید علاوه بر اشتغالزایی با فرهنگ سازی با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه کنیم.

وی با اشاره به تاثیر موضوعاتی همچون ورزش‌های همگانی برای پرکردن اوقات فراغت و سلامت گفت: باید با راهکارهایی از قبیل ترویج ورزش‌های همگانی در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

استاندار گیلان، تحقیق و پژوهش و یافتن راهکار علمی را از راه‌های آسیب شناسی و مبارزه با پدیده موادمخدر، عنوان و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی صحیح از اعتبارات برای تحقیق و پژوهش استفاده کرده و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح بدهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طی دو ماه گذشته تعداد 104 عملیات صورت گرفته که 441 کیلوگرم انواع مواد مخدر و تعداد پنج هزار و 243 قرص روان گردان کشف شده است.

علی اکبر پوراوزان با بیان این که طی این مدت 15 باند متلاشی شد، افزود: از این تعداد سه هزار و 531 نفر شامل 187 تفر قاچاقچی، حمل کننده و توزیع کننده و سه هزار و 341 نگهدارنده، معتاد و سه نفر اتباع بیگانه بوده‌اند. این میزان عملیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد داشته است. همچنین دستگیری‌ها و متلاشی کردن باند 50 درصد و کشف مواد مخدر 36 درصد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: