آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 خرداد ماه 1393 = 02-06 2014

آمریکا به تمدید مذاکرات هسته‌ ای می‌اندیشد

پایگاه خبری المانیتور از قول مقامات آمریکایی نوشته شواهد حاکی است آمریکایی‌ها به تمدید مذاکرات هسته‌ای با رژیم ایران می‌اندیشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که کمتر از دو ماه به موعد 20 جولای (29 تیرماه) برای توافق جامع هسته‌ای رژیم ایران و کشورهای 1+5 باقی مانده برخی منابع آمریکایی و ایرانی به المانیتور گفته‌اند آنها جلسه‌های دو جانبه برای کاستن از اختلافات را برگزار نمی‌کنند.

اظهارات این مقامات به خاطر آن مطرح می شود که پیشتر روزنامه وال‌استریت ژورنال از احتمال برگزاری یک دیدار دو جانبه بین رژیم ایران و آمریکا خبر داده بود.

اظهارات رابرت اینهورن، مشاور سابق اوباما که روز یکشنبه گفته بود دست‌یابی به توافق با رژیم ایران تا قبل از 20 مه دشوار خواهد بود، یکی از منابع مورد استناد المانیتور برای اثبات ادعای تمدید مذاکرات از طرف واشنگتن بوده است.

اینهورن با اشاره به اینکه دو طرف هنگام مواجهه با گزینه پایان دادن به گفت‌وگوها تمدید آن را ترجیح می‌دهند گفته بود که رسیدن به توافق جامع تا 20 جولای کاری بسیار دشوار است. بخصوص اینکه دور آخر مذاکرات، با نتیجه دلخواه طرفین پایان نیافت.

وی افزود: طرفین انتظارات خود را سبک و سنگین خواهند کرد و در نهایت درخواهند یافت که شانس توافق در مدت زمان تعیین شده بسیار کم است.

به علاوه، منابعی از پایگاه المانیتور که در نشست توجیهی یک مقام بلندپایه آمریکایی حضور داشته‌اند گفته‌اند احساسشان این بوده که وی امیدی به حصول توافق تا 20 جولای نداشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: