آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 خرداد ماه 1393 = 01-06 2014

فعالیت ‌های معرفتی از مهدهای کودک‌ آغاز شود

امام جمعه رفسنجان گفت: فعالیت‌های عمیق معرفتی باید از مهدهای کودک آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی در محل مجتمع افصح هجری رفسنجان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه شعبان پر از فضیلت است و باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی بیان داشت: در کنار جشن‌های ماه شعبان، یاد امام راحل و شرکت در مجلس سالگرد ارتحال ایشان واجب است.

رمضانی‌پور تصریح کرد: وجود مقدس امام رضا (ع) در کشور ما مایه برکت است، اما ما حق ایشان را به ویژه در حوزه و دانشگاه نتوانستیم به خوبی ادا کنیم.

وی افزود: حق معرفت و شناخت امام رضا (ع) بر گردن همه ما است و این حق تنها با برپایی جشن میلاد و یا شرکت در مراسم عزا و کثرت زوار امامان ادا نمی‌شود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه پیاده کردن رسالت امامان معصوم (ع) در جامعه اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: هنجارشکنی‌ها و ضدیت‌ها با فرهنگ اصیل اسلامی در کشور ریشه در کوتاهی کردن ما در مورد معرفت امامان دارد.

رمضانی‌پور گفت: اینکه هر روز شاهد گناهان زیادی در جامعه هستیم به واسطه عدم شناخت و معرفت امامان معصوم (ع) است.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های عمیق معرفتی باید از مهدهای کودک‌ آغاز شود و ضرورت دارد همه ما در این راستا برنامه‌ریزی و وقت صرف کنیم.

رمضانی‌پور با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی در رفسنجان بیان داشت: مجتمع افصح هجری مکانی است که برای کتابخانه در نظر گرفته شده و از نظر شرعی اجرای برنامه و استفاده از آن به غیر از سفارش وصیت کننده‌اش اشکال شرعی دارد.

وی افزود: رفسنجان با جمعیت حدود 300 هزار نفری یک فرهنگسرای در خور شان مردم ندارد و می‌طلبد که مسئولان مربوطه نسبت به داشتن مکانی با این ظرفیت والای فرهنگی در این شهر اقدام کنند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: امیدواریم این نیاز به زودی میسر شود تا هنرمندان در فضایی که متعلق به کتابخانه است، برنامه اجرا نکنند.

به گزارش فارس، در این مراسم اجرای برنامه‌های هنری اعم از تئاتر، سرود، شعرخوانی و پخش فیلم داستانی «چشمه و سنگ» به کارگردانی زهرا قدیری هنرمند رفسنجانی از برنامه‌های جانبی بود.

همچنین اهدای جایزه 15 میلیون ریالی از سوی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان به کار خانم قدیری برای فیلم وی در مورد عنایت امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های این آیین بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: