آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 خرداد ماه 1393 = 01-06 2014

سفر امیر کویت به تهران؛ سیاست رژیم ایران باید تغییر کند

خبرگزاری تسنیم: منابع کویتی اعلام کردند که بحث و گفتگو درباره حقوق میدان‌های گازی مشترک با ایران در اولویت‌های سفر امیر کویت به تهران قرار دارد. امیر کویت قرار است روز یک‌شنبه برای انجام سفری دو روزه وارد تهران شود.

منابع کویتی در گفتگو با روزنامه الحیات اعلام کردند که امیر کویت در این سفر همچنین درباره روابط دوجانبه و نقشی که کشورش می‌تواند در نزدیک کردن دیدگاه‌های تهران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایفا کند با مقامات رژیم ایران بحث و گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت، دولت کویت اظهار کرده است که انتظار می‌رود این دیدار بتواند به افزایش امنیت٬ ثبات و صلح در منطقه بیانجامد.

این در حالیست که به گفته کارشاسان، رژیم ایران در رفتار خود مبنی بر دخالت در امور داخلی این کشورها و حمایت از رژیم سوریه تغییری نداده و بدون تغییر سیاست تهران در این زمینه ها، بهبود روابط ممکن نیست.

به گزارش رادیو آلمان، رژیم ایران در میان کشورهای منطقه تنها متحد بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به شمار می‌رود.

حمایت رژیم ایران از رژیم بشار اسد از جمله مواردی است که به تنش در روابط تهران با کشورهای عربی دامن زده است.

برنامه هسته‌ای رژیم ایران نیز یکی دیگر از موارد اختلاف است.

به نوشته روزنامه الرای در کویت٬ امیر کویت به نمایندگی دیگر کشورهای عربی با رژیم ایران سخن خواهد گفت.

بنا بر این گزارش، امیر کویت از رژیم تهران خواهد خواست تا به حق حاکمیت دیگر کشورها احترام بگذارد٬ به دخالت در مسائل داخلی دیگر کشورها خاتمه بخشد و از برداشتن گام‌هایی که در اعتماد میان همسایگان اختلال ایجاد می‌کند بپرهیزد.

مدیر موسسه خاور نزدیک و تحلیل نظامی خلیج فارس٬ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، سفر امیر کویت را موقعیت مهمی برای مشخص شدن این موضوع دانست که آیا رژیم ایران واقعا می‌خواهد روابط خود با کشورهای خلیج فارس را بهبود بخشد یا خیر.

او گفت: بدون یک تغییر واقعی در سیاست عملی رژیم ایران، پیشرفتی در روابط تهران و کشورهای عربی خلیج فارس نخواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: