آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 خرداد ماه 1393 = 28-05 2014

خطر اعدام قریب الوقوع یک زندانی سیاسی در اوین

فعالان در تبعید: غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام بند ۳۵۰، با انتقال به اجرای احکام زندان اوین، در آستانه اجرای حکم اعدام قرار گرفته است.

بنا به اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، صبح روز چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳، ماموران زندان اوین، غلامرضا خسروی سوادجانی را به بهانه گفتگو با معاون قضایی زندان (حمیدی) از بند ۳۵۰ خارج، و به اجرای احکام این زندان منتقل کرده اند.


گروهی از زندانیان بند۳۵۰، شهادت داده اند که، علوی سر بازجوی وزارت اطلاعات پس از حادثه پنج‌شنبه سیاه بند ۳۵۰، غلامرضا خسروی را تهدید کرد که حکم اعدامش را اجرا خواهد کرد.

غلامرضا خسروی سوادجانی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ که در سال ۸۶ با شکایت اداره اطلاعات رفسنجان بازداشت شد در یک روند پیچیده قضایی پس از صدور حکم شش سال حبس تعزیری در دادگاهی دیگر و بر اساس شکایت وزارت دفاع به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر با سازمان مجاهدین خلق مجددا محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

او پیشتر در گفتگو با خبرنگار این کمپین گفته بود که: “بنا بر اعتراف قاضی پیرعباسی، محتویات حکم 2 بار اعدام برای وی، بر اساس گزارش وزارت اطلاعات بوده و برای آن اتهامات در این 20 و چند سال حتی یک سوال از وی پرسیده نشده است.”

گفته می شود علوی سربازجوی وزارت اطلاعات پس از حمله وحشیانه دژخیمان به بند 350 زندان اوین در 28فروردین غلامرضا خسروی را تهدید کرده بود که حکم اعدامش را اجرا خواهد کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: