آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 خرداد ماه 1393 = 25-05 2014

حامد کرزای حاضر نشد با اوباما دیدار کند

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، در سفری غیرمنتظره، اواخر روز یکشنبه برای دیدار با سربازان آمریکایی که ماه های آخر ماموریت خود در افغانستان را می گذرانند، وارد پایگاه بگرام در آن کشور شد.

یک مقام آمریکایی به گزارش خبرگزاری فرانسه گفت، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در واکنش به پیشنهاد ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پایگاه هوایی بگرام در خارج از کابل، آن را رد کرد.

این مسئول آمریکایی گفت، ما پیشنهاد کردیم که کرزای به پایگاه بگرام بیاید و در آن جا با اوباما دیدار کند، ولی وی این درخواست را نپذیرفت.

به گفته این منبع، اوباما پس از یک دیدار چهار ساعته با نظامیان آمریکايی، افغانستان را ترک کرده است.

اوباما و کرزای روابط خوبی با هم ندارند. واشنگتن از این که کرزای توافقنامه امنیتی بین آمریکا و افغانستان را امضا نکرد از دست از دست وی عصبانی است.

اوباما می خواهد تعداد اندکی از نیروهای نظامی آمریکا پس از مهلت تعیین شده پایان سال جاری میلادی، ۲۰۱۴، برای تعلیم نیروهای نظامی افغان و نیز مبارزه با تروریسم، در آن کشور باقی بمانند.

حامد کرزای تا کنون از پذیرفتن این پیشنهاد سر باز زده است و به نظر می رسد امضای چنین توافق دوجانبه ای با آمریکا، منوط به موافقت جانشین کرزای و رییس جمهوری آینده افغانستان باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: