آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 خرداد ماه 1393 = 24-05 2014

متهم اصلی اختلاس بزرگ چرا اعدام شد؟

دادسرای رژیم امروز اعلام کرد: حکم اعدام مه آفرید خسروی سحرگاه روز شنبه سوم خردادماه در محل زندان اوین اجرا شد. اتهام وی افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور بود.

مه آفرید خسروی در شرایطی اعدام شد که یک عضو مجلس شورای اسلامی بنام دهقانی دو روز پیش برای نخستین بار فاش کرد که در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی 500 نفر متهم هستند.

وی گفته بود: چه کسانی از بالای حکومت، پشت صحنه این دزدی سرسام آور بوده اند. یک نفر نمی تواند به تنهایی وارد حکومت شود و این مقدار فساد مرتکب شود. افرادی در درون حکومت از ایشان پشتیبانی کرده اند.

یک فعال سیاسی در تهران نیز در مطلبی در فیس بوک نوشته است:....عجبا تو گوئی هراز چند گاه تاریخ تکرار میشود. با دیدن این خبر به یاد اعدام فاضل خداداد در پرونده اولین اختلاس میلیاردی با عنوان اختلاس 123 میلیاردی بانک صادرات افتادم که برادران رفیق دوست از متهمان آن بودند و تنها کسی که اعدام شد تا پرونده بسته شود فاضل خداداد بود وهنوز هم آن پرونده تکلیفش روشن نیست.

جزئیات بیشتر از سایت تقاطع: بر اساس اطلاعیه‌ کوتاهی که بر روی وب‌سایت “دادسرای عمومی و اتقلاب تهران” قرار گرفته، آقای امیرخسروی، «سحرگاه شنبه، سوم خردادماه» در محل زندان اوین اعدام شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده‌ی امیرخسروی با تایید اعدام مالک هلدینگ “امیرمنصور آریا” به تقاطع گفت که این حکم بدون اعلام قبلی به خانواده و وکیل وی به اجرا درآمده است.

این منبع، با بیان این‌که مه‌آفرید امیرخسروی در روزهای اخیر برای انجام اعتراف تلویزیونی علیه شماری از مقامات حکومتی متهم در این پرونده تحت فشار قرار داشته، افزود که او «قربانی اختلافات داخلی میان مقامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی شد».

به گفته‌ی وی، آقای امیرخسروی خواهان آن بود که «نامه‌اش به رهبر جمهوری اسلامی در یکی از خبرگزاری‌های رسمی ایران منتشر شود اما با این خواسته‌اش هیچ‌گاه موافقت نشد تا این‌که صبح امروز حکم وی بدون اعلام قبلی به اجرا درآمد».

این منبع هم‌چنین تاکید کرد که مه‌آفرید امیرخسروی تمام مدت نزدیک به سه سال گذشته را در سلول‌های انفرادی بند دو-الف سپاه پاسداران گذراند و علی‌رغم قطعی بودن حکمش، از انتقال وی به بند عمومی خودداری شد.


دزدانِ دانه درشت مه آفرید را قربانی کردند

زینت میرهاشمی: سرانجام بگم بگم ها، بگو بگو ها یک تلفات داد و مه آفرید امیرخسروی به عنوان متهم اصلی میلیاردها تومان اختلاس به چوبه دار سپرده شد. این میلیاردر رانت خوار در حالی اعدام شد که دولتیها، رانت خواران دیگر و ویژه خواران حکومتی با وجود این که بوی گند فساد می دهند بر سر جایشان نشسته و حکم می رانند.

این روزها در میان جنگ و جدال باندهای حکومتی، بخشهایی از پرونده های دزدی و اختلاس رده های بالای حکومتی افشا می شود. البته این افشاگری گونه ای است که نظام صدمه نبیند. هنگامی که احمدی نژاد بر سر کار بود با «بِگَم بِگَم» باند مقابل را تهدید می کرد و در همین حال اطرافیان او مشغول غارت بانکها بودند. همین شیوه بگم بگم از طرف جانشینان احمدی نژاد به کار می رود. این نوع تهدید طرق مقابل در گَلَه دزدان و غارتگران، نوعی نگفتن و حفظ منافع مشترک دزدان هست.

مه آفرید در بیدادگاهی به اعدام محکوم شد که برپاکنندگان این بیدادگاه خود شریک دزد و غارتگر اموال عمومی هستند. جرم او تبانی و فساد در شبکه بانکی، گرفتن میلیاردها تومان وجه غیر قانونی، شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه بوده است. در جهنمی که یک فرد به خاطر یک دزدی کوچک، محکوم به قطع دست می شود، چگونه مه آفرید، شهرام جزایری، بابک زنجانی، خاوری و ... صاحب میلیاردها سرمایه می شوند. اختلاس در این حد فقط در توان کسانی است که در قدرت بوده و از امتیازات حکومتی استفاده می کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: