آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 اردیبهشت ماه 1393 = 20-05 2014

1+5 بداند فرصت مذاکرات هسته ای دائمی نیست

یک استاد دانشگاه گفت: اگر در مقطع فعلی 1+5 در مذاکرات همراهی نکند، شرایطی برای دو طرف به وجود می‌آید که حاصل آن تنش در روابط با جمهوری اسلامی است.

علی خرم، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هشدار ظریف به 1+5 مبنی بر این‌که فرصت به دست آمده را مشابه سال 2005 از دست ندهد، گفت: در سال 2005 دو کشور اروپایی با توجه به مخالفت آمریکا با روند مذاکراتی که در پیش بود، کنار کشیدند و اتفاق بعد فک پلمپ از تاسیسات هسته‌ای اصفهان بود. در مقطع فعلی اگر 1+5 همراهی نکند، فرصت‌ها و تهدیدهایی برای هر دو طرف وجود دارد که حاصل آن تشنج در روابط دو طرف خواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: 1+5 بداند که فرصت مذاکرات و رسیدن به توافق دائمی نیست. در عین حال که این ضرورت برای جمهوری اسلامی هم وجود دارد. از یک سو طی دو سال آینده اوباما تغییر خواهد کرد و فرصت حل و فصل مساله هسته‌ای را دموکرات‌ها از دست می‌دهند و از سویی جمهوری اسلامی نیاز دارد تا در دو سال آینده به پرونده هسته‌ای‌اش پایان دهد. در عین حال معتقدم شرایط برای دو طرف شکننده است.


مذاکرات؛ "گرفتن تصمیم سخت" با آمریکاست

خبرگزاری فارس: عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای معلول زیاده خواهی آمریکا است. کاخ سفید باید مسئولیت بین المللی به نتیجه نرسیدن مذاکرات در زمان فعلی را بپذیرد. آمریکا ناچار است جهت رسیدن به توافق نهایی، مواضع خود را تغییر دهد و مواضع دیگر اعضای ۱+۵ نیز باید در جهت تکمیل پازل «تغییر مواضع آمریکا» تعریف شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: