آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 اردیبهشت ماه 1393 = 17-05 2014

بازگشت نیروهای فشار مثل مور و ملخ

زیباکلام: عین مور و ملخ می ریزند

دانشجونیوز: در هفته های اخیر با فشار نیروهای تندرو وابسته به حاکمیت چندین برنامه دانشجویی در دانشگاه های کشور لغو شد.

لغو سخنرانی مصطفی ملکیان در دانشگاه های بهشتی و خوارزمی تهران، لغو سخنرانی هادی خانیکی در دانشگاه مشهد، عدم صدور مجوز برای سخنرانی احسان شریعتی در دانشگاه های سمنان و خرم آباد، لغو برنامه حضور حسن خمینی در دانشگاه بروجرد، لغو سخنرانی غلامعلی رجائی در دانشگاه آزاد یزد، اعتراض به حضور محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی و ایجاد تنش در مراسم سخنرانی صادق زیباکلام از نمونه های اخیر فعال تر شدن گروه های فشار در سطح دانشگاه های کشور است.

همچنین علی رغم تکذیب های صورت گرفته، برخی خبر ها از عدم حضور محمدرضا عارف و جعفر توفیقی در دانشگاه شیراز به دلیل فشار گروه های تندرو خبر داده اند.

از سوی دیگر نیروهای تندرو به لغو برنامه های سخنرانی سعید جلیلی در دانشگاه های لرستان، پیام نور مشهد و آزاد بجنورد، رسایی در دانشگاه آزد بروجرود، محمود نبویان در دانشگاه علامه و روانبخش در دانشگاه آزاد مشهد معترض هستند.

لغو سخنرانی ملکیان در دانشگاه بهشتی

روز یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه، سخنرانی مصطفی ملکیان در دانشگاه بهشتی لغو شد.

وی قرار بود به دعوت گروه فلسفه در این دانشگاه سخنرانی کند که مسئولان دانشگاه این مراسم را لغو کردند.

حمله به ملکیان از چندین روز قبل با هدایت رسانه هایی چون خبرگزاری فارس و صحنه گردانی بسیج دانشجویی آغاز شده بود.

در همین زمینه رئیس بسیج دانشجویی بهشتی به خبرگزاری فارس گفته بود «در صورتی که اقدام عاجل برای لغو برنامه مصطفی ملکیان صورت نگیرد مسئولین دانشگاه باید منتظر پاسخ انقلابی دانشجویان باشند».

محمد مهدی رمضان‌زاده اظهار کرده بود: «درباره حضور محمد خاتمی مسئولین دانشگاه پاسخ مناسبی ندادند و با حضور مصطفی ملکیان گویی قرار است حضور فتنه گران در دانشگاه شهید بهشتی تبدیل به یک رویه شود و باید منتظر بمانیم تا در روزهای آینده دانشگاه تبدیل به جولانگاه سیاسی فتنه گران و تئوریزه کردن برنامه‌های آنان باشد.»

لغو سخنرانی ملکیان در دانشگاه خوارزمی

یک هفته پیش از لغو سخنرانی ملکیان در دانشگاه شهید بهشتی، سخنرانی وی در همایش «بررسی و نقش اخلاقی و تربیتی استاد» در دانشگاه خوارزمی تهران نیز لغو شده بود.

بنابر گزارش های منتشر شده، علی رغم اعلام اولیه مبنی بر سخنرانی وی در این نشست همراه با افرادی چون دکتر داوری اردکانی، دکتر قانعی راد، دکتر فراستخواه، دکتر آراسته و دکتر خسرو باقری مسئولان این همایش فرد دیگری را جایگزین وی نمودند.

لغو برنامه های سخنرانی ملکیان در حالی صورت گرفت، که سخنرانی وی در دانشگاه اصفهان با استقبال گسترده دانشجویان و اساتید رو به رو شد.

لغو سخنرانی هادی خانیکی در دانشگاه فردوسی مشهد

سخنرانی هادی خانیکی در افتتاحیه نشست نشریات دانشجویی کشور در دانشگاه مشهد با فشار نیروهای بسیج دانشجویی لغو شد.

در پی این اتفاق جمعی از فعالین دانشگاهی در نامه ای به وزیر علوم، نسبت به لغو سخنرانی هادی خانیکی در دانشگاه فردوسی مشهد اعتراض کردند.

در بخشی از نامه دانشجویان آمده بود: رویداد دانشگاه فردوسی تنها لغو یک سخنرانی ساده نبود و با شناختی که از جریان‌سازان رسانه‌ای داریم، بابی تازه در دست‌اندازی به نهاد دانشگاه گشوده شده است. امید داریم عملکرد مجموعه معاونان و مدیران شما در وزارت علوم در هفته‌های آتی نشان دهد که به دنبال برداشتن گامی استوار برای حفاظت از حریم دانشگاه هستید.

لغو سخنرانی خانیکی در حالی صورت گرفت که در اوایل اردیبهشت ماه شماری از مدیران مسئول نشریه‌های دانشگاهی نزدیک به بسیج دانشجویی با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر علوم خواستار لغو سخنرانی وی با عنوان «یکی از فعالان فتنه ۸۸» شدند.

عدم حضور عارف و توفیقی در شیراز

علی رغم تکذیب نزدیکان محمدرضا عارف، دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز مدعی شده است که «جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم و محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان قرار بود به شیراز سفر کنند که این سفر به خاطر اعتراض دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی لغو شد».

هادی مسعودی گفته است که محمدرضا عارف، بنا بود در این سفر برای دانشجویان دانشگاه شیراز سخنرانی کند که با توجه به لغو این سفر این سخنرانی هم لغو شد.

مسعودی افزوده است که به خاطر اعتراضات دانشجویان نسبت به حضور توفیقی، احتمالا عارف هفته آینده تنها به شیراز سفر کند.

رئیس دانشگاه شیراز نیز گفته است این دانشگاه به هیچ عنوان در لغو برنامه سخنرانی آقایان عارف و توفیقی نقشی نداشته و برنامه را لغو نکرده است.

حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان نیز با تکذیب لغو این سفر گفته است: سفر محمدرضا عارف رییس این بنیاد به شیراز که قرار بود با هدف افتتاح شعبه استانی بنیاد امید ایرانیان صورت گیرد، به دلیل آماده نبودن مقدمات و ملزومات برای افتتاح این شعبه به تعویق افتاده است.

لغو برنامه های سخنرانی احسان شریعتی در دانشگاه های سمنان و خرم آباد

احسان شریعتی نیز در صفحه فیس بوک خود از مخالفت حراست دانشگاه خرم آباد برای سخنرانی در همایشی مرتبط با دکتر علی شریعتی خبر داد.

وی در صفحه فیس بوک خود نوشته بود: «حراست دانشگاه خرم‌آباد با برگزاری همایشی با حضور احسان شریعتی و منتقدان و مدافعان بررسی افکار دکترعلی شریعتی مخالفت کرد.»

مدتی بعد وی از مخالفت حراست دانشگاه سمنان با سخنرانی خود خبر داد.

وی در مطلب کوتاهی با عنوان «حراست دانشگاه سمنان نیز به ح.د.لرستان پیوست»، اعلام کرد که برای مراسم سالروز تولد دکتر مصدق ( ۲۹ اردیبهشت)، که قرار بود به دعوت انجمن اسلامی با حضور وی برگزار شود، مجوز صادر نشده است.

لغو سخنرانی حسن خمینی در دانشگاه بروجرد

لغو سخنرانی حسن خمینی در دانشگاه آیت‌الله بروجردی از جنجالی ترین خبرها در هفته های جاری بود.

در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه امسال قرار بود همایشی در ارتباط با آیت الله خمینی در این دانشگاه برگزار شود، که به دلیل آنچه عدم تامین امنیت از سوی شورای تامین استان عنوان شد، سخنرانی حسن خمینی لغو گردید.

دانشگاه بروجرد نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که «به علت افراطی‌گری برخی افراط‌ گرایان برای حذف یکی از سخنرانان مراسم، همایش کلا لغوشده اعلام می‌گردد.»

مسئولان استانداری اما می گویند که مخالفتی با حضور وی نداشته اند و مسئولان دانشگاه برنامه را لغو کرده اند.

استاندار لرستان نیز شایعه عزل فرماندار بروجرد به خاطر عدم برگزاری همایش را تکذیب نموده است.

همچنین ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر کشور خواستار برخورد قانونی با لغو‌کنندگان مراسم شدند.

تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج نیز مدعی شده است «که این خبر از اساس کذب است و معلوم است که یک تیم خبری دارد خبرسازی می‌کند».

لغو سخنرانی غلامعلی رجائی در یزد

در اوایل اردیبهشت ماه همچنین سخنرانی غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی رفسنجانی، در دانشگاه آزاد اسلامی یزد لغو شد.

در همین زمینه وی در وبلاگ خود نوشت: «با اردوکشی برادران! یک نهاد نظامی و.. عده‌ای جوان صاف وپاک دل به محل سخنرانی آورده شدند تا مانع سخنرانی من بشوند. استانداری یزد درتصمیمی منفعلانه بجای آنکه امنیت سخنرانی مرا که برای برپایی آن مجوز صادر کرده بود راتامین کند به بهانه مصلحت، تصمیم به نفی برگزاری آن گرفت! جالب اینکه بعد‌ها درسایت‌ها دیدم این افراد ازترس شناخته شدن صورت‌هایشان را شطرنجی کرده‌اند».

ایجاد تنش در پی حضور محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی

حضور محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی، در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه، هم با حضور دانشجویان افراطی همراه شد.

رییس جمهور سابق ایران که پس از درگذشت پدر همسر خود برای شرکت در مراسم یادبود وی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شده بود، پس از سخنرانی کوتاه و در هنگام خروج از سالن با دانشجویان بسیجی مواجه شد که درصدد ایجاد تنش بودند.

سایت انصاف نیوز در همین زمینه گزارش داده بود که هدایت این جریان با عده ای بود که با خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ و با هماهنگی قبلی وارد دانشگاه شده بودند و سپس مراسم را ترک کردند.

دفتر محمد خاتمی در ادامه ادعای سایت بسیج دانشجویی مبنی بر برخورد با این دانشجویان توسط تیم حفاظت وی را تکذیب نمود.

زیباکلام: عین مور و ملخ می ریزند و اظهار وجود می کنند

گفتنی است صادق زیباکلام نیز در مراسم سخنرانی خود در خراسان با حضور گسترده دانشجویان بسیجی مواجه شد.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی چون «نه ذلت، نه منت هیات من الذلت، مرگ بر امریکا، اسرائیل»، «آقای زیباکلام بصیرت را از برادرت سعید یاد بگیر»، « به یاد شهدای هسته‌ای باش و کمی خجالت بکش» و «توافق‌نامه ژنو یا مناقصه هسته‌ای» به سخنان زیباکلام اعتراض کردند.

صادق زیباکلام در پاسخ به این افراد گفته بود: بگذارید این پلاکاردها در دستانشان باشد، معرفت و انصاف‌شان همینقدر است که رادیو، تلویزیون، نماز جمعه و همه چیز را در اختیار دارند اما در این دو ساعتی که ما اینجا سخنرانی می کنیم مثل مور و ملخ می‌ریزند و اظهار وجود می‌کنند.



شروين May 17, 2014 05:42 PM

أصولا إيجاد مراكز بسيج ، أمنيتي، و حراستي در دانشگاه ها فقط وًفقط براي تبديل دانشگاه به حوزه بوده و هست اينًرا رهبر اسلامي شورش ٥٧ از روز اول أعلام كرد و با انقلاب اسلامي فرهنگي خود به جريان أنداخت ولي ًحقيقت اينست كه اخوند از روز اول با تشكيل دانشگاه مخالف بود و أنرا بر ضد بيزينس اخوندي ميدانست إيجاد دانشگاه تهران ، بالاترين درجه دشمني بر ضد رضا شاه را بوجود أورد دانشگاه تهران توسط عقب افتاده گان اسلامي و همراهي ضد إيرانيان كمونيستي، مكز ثقل تمام مخالفات با رضا شاه و بعدا محمد رضا شاه شد هدفي جز از بين بردن تاريخ و فرهنگ و مملكت توسط اين دوًگروه نبود إسلاميان ايران را براي دوشيدن براي إسلام خودشان ميخواستند، وًكمونيستها براي ضميمه كردن ايران به امپراتوري جهاني استبداد ضد إنساني وًماشيني كمونيست در اين ميان نه ايران مهم است نه أزادي

گزارش یا اعتراض به این نظر


hamed.toloui May 17, 2014 07:26 PM

ایا ملا سیدحسن خمینی سوادی دارد که در یک دانشگاه سخنرانی کند ؟ اقابزرگش که گفت اقتصاد مال خره این یارو را میخواهند یواش یواش به مردم فروکنند وازاسمش و عمامه اش استفاده کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: