آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 اردیبهشت ماه 1393 = 14-05 2014

تیم مذاکره کننده هسته ای دیگر اختیار کامل ندارد

پاسدار اسماعیل کوثری٬ نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید «اختیارات» تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو نسبت به دور قبل کاهش یافته و آن‌ها باید براساس «مبنایی» که برای‌شان تعریف شده مذاکرات را پیش ببرند.

به گزارش دیگربان، پاسدار کوثری امروز به خبرگزاری «بسیج» گفته تیم مذاکره کننده همانند دور اول، «اختیارات کامل» ندارد و نباید «اشتباهات» دور اول مذاکرات را تکرار کند.

وی افزوده «تیم مذاکره کننده باید حساس و دقیق تمامی بندهای توافقات را مورد بررسی قرار دهد تا اشتباهات قبل تکرار نشود» در غیر این صورت مجلس «قاطعانه» با این تیم برخورد خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرده «ما نگران آن هستیم که تیم مذاکره کننده ایران با تصمیم اشتباه و عجولانه دستاوردهای ملت را به باد دهد.»

علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته «شورای عالی امنیت ملی تمام محدوده تصمیم‌‎گیری‌ها را مشخص کرده و خارج از آن هیچ تصمیمی {در مذاکرات} نمی‌تواند اتخاذ شود.»

بروجردی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران گفته برنامه موشکی جمهوری اسلامی از خطوط قرمز است و «تیم مذاکره کننده این دستورالعمل را دارند که در این عرصه ورود نکنند.»

دور جدید مذاکرات رژیم ایران با گروه ۱+۵ در وین در حال برگزاری است و طرفین نیز گفته‌اند برای رسیدن به توافق جامع راه سختی پیش‌رو دارند.

از زمان امضای توافقنامه شش ماه ژنو از سوی ایران و غرب٬ در داخل ایران انتقاد‌ها و حملات گسترده‌ای به مقاد این توافقنامه شده است.

محافظه‌کاران تندرو می‌گویند علی خامنه‌ای نیز برخی مفاد این توافقنامه را تائید نکرده و خواستار تقویت تیم مذاکره کننده هسته‌ای شده است.



ن ن May 17, 2014 02:31 PM

مگه علی خامنه ایی از چیزی هم سر در میاره !؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: