آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 اردیبهشت ماه 1393 = 10-05 2014

منبع حکومتی: هفت شرط برای توافق‌نامه جامع هسته‌ای

دیگربان: سایت محافظه‌کار «مشرق نیوز» گزارش کرده که جمهوری اسلامی برای توافق جامع هسته‌ای با غرب هفت شرط به عنوان «کف خواسته‌‌های» خود به گروه ۱+۵ ارائه خواهد کرد.

آن‌طور که این سایت محافظه‌کار نوشته «بی‌حد و مرز بودن» میزان غنی سازی پنج درصد اورانیوم یکی از اصلی‌ترین شروط جمهوری اسلامی برای امضای این توافقنامه است.

«مشرق نیوز» نوشته نپذیرفتن «محدودیت برای سانتریفوژهای نصب شده» و بی‌حد و مرز بودن «ادامه تحقیقات در تمام موضوعات مرتبط با فن آوری هسته‌ای» از دیگر خواسته‌های جمهوری اسلامی است.

این سایت افزوده جمهوری اسلامی خواستار لغو تمامی تحریم‌ها در یک دوره زمانی یک‌ساله و پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با فن آوری هسته‌ای در دانشگاه‌های دنیا است.

«مشرق نیوز» همچنین نوشته جمهوری اسلامی «هیچ مذاکره‌ای را در مورد مسایل دفاعی، موشکی، تبدیل آب سنگین اراک به آب سبک» نخواهد پذیرفت.

«ثبت» فتوای علی خامنه‌ای مبنی بر «حرام» بودن سلاح هسته‌ای به پنج زبان زنده دنیا در سازمان ملل یکی دیگر از خواسته‌های جمهوری اسلامی برای امضای این توافقنامه اعلام شده است.


آبی از مذاکرات گرم نمی شود

در همان حال که آژانس بين المللی انرژی اتمی خواستار توضيحات بيشتر از سوی رژیم تهران در مورد چاشنی‌های انفجاری شده است، آخوند احمد خاتمی از مهره های اصلی باند ولی فقیه گفته به صراحت می گوییم که آبی از مذاکرات گرم نمی شود.

آژانس بين المللی انرژی اتمی پيشتر گزارش کرده بود که رژیم تهران در سالهای 2002 و 2003 ميلادی آزمايش هايی در زمينه چاشنی های پر شتاب داشته است که قابلت کاربرد در بمب هسته ای را دارند.

آخوند احمد خاتمی روز جمعه طی سخنانی در روستای فردو در نزدیکی قم که به دلیل وجود تاسیسات زیرزمینی غنی سازی اورانیوم در این محل شهرت جهانی پیدا کرده است، گفت، نسخه حل مشکلات امروز ما دل بستن به مذاکره با 1+5 نیست. آنچه نسخه درمان ماست، ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آمریکا و هم پیمانانش است.

به گزارش ایرنا، احمد خاتمی گفته، می دانند که بمب اتم نداریم اما این دروغ را مرتب تکرار می کنند و پس از آن بلافاصله موشک های بالستیک را مطرح می کنند. البته این را هم می دانند که موشک های ما به سمت مراکز حساس اسرائیل است و اگر دست از پا خطا کنند تل آویو را با خاک یکسان می کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان بعد از مطرح کردن موشک های بالستیک، مسائلی همچون حقوق بشر و دست کشیدن از آرمان های فلسطین و دفاع از حزب الله را مطرح می کنند، افزود: زیاده خواهی های آنان تمامی ندارد و به همین دلیل به صراحت می گوییم که آبی از مذاکرات گرم نمی شود و این ها به دنبال بهانه جویی هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: