آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1393 = 27-04 2014

مردم ایران دیگر امیدی به دولت "امید" ندارند

رادیو فردا: میلیون‌ها تن از طبقه متوسط ایران که به دلیل سال‌ها سوء مدیریت و نیز تحریم‌های بین‌المللی مرتباً در حال فقیر شدن است، در تابستان گذشته به حسن روحانی که وعده رشد اقتصادی از طریق ترمیم روابط با سایر جهان را داده بود رای دادند.

اما اکنون پس از چند ماه پس از روی کار آمدن دولت روحانی، امید به بهبود وضعیت اقتصادی در میان بخش‌های مختلف جامعه، از جمله مردم عادی، بیکاران، صاحبان تجارت خرد و سرمایه‌گذاران در حال از میان رفتن است.

یک مهندس کامپیوتر از شهر کرج با ابراز تاسف می‌گوید: «دو فرزند من که دارای مدارک دانشگاهی هستند هنوز بیکارند. ما دیگر امیدی به وعده این سیاستمداران نداریم.»

به نظر می رسد بهبود وضعیت اقتصادی کشور بسیار دشوارتر از آن چیزی است که روحانی به مردم ایران، سرمایه‌گذاران و صاحبان تجارت جزئی وعده داده بود.

در واقع مشکل اصلی اقتصاد ایران مشکلی سیستماتیک و ریشه‌دار در ساختار سیاسی اقتصادی جمهوری اسلامی است. دولتی بودن اقتصاد، در کنار معضل فساد، مقاومت در برابر آزادسازی اقتصادی و جذب سرمایه خارجی، انحصار ثروت در دست برخی نهادهای اصلی مرتبط با ولی فقیه و سران حکومتی، همواره به وخامت شرایط اقتصادی طبقات پایین جامعه، افزایش فقر، افزایش شکاف میان غنی و فقیر، ثابت ماندن نرخ بالای بیکاری و کمبود بودجه سیستماتیک در کشور منجر خواهد شد.



یک جوان April 27, 2014 08:37 AM

عموی من که امیر بازنشسته ارتش است میگفت وضعیت اکثرحتی افسران رده بالای ارتش که بازنشسته هستند تقریبا در حد خط فقر است وای به اقشار پایینی ارتش در سپاه و ناجا چون در حین خدمت در امدهای بالایی بغییر از حقوق دارن! ! و وضعشان اکثرتقریبا عالیست بجز انسانهای با شرفشان مثلن وام مسکن به ارتش ۱۸ میلیون میدهند تقریبا در اواخر خدمت ولی به سپاهیان ۹۴ میلیون میدهند با ۱۲ یا ۱۳ سال حدمت و بانک انصار از منابع پس انداز قرض ا لحسنه مردم که برای امور خیر هست ۳۰ میلیون وام بدون سود بعلاوه آن وام ۹۴ میلیونی به پاسداران میدهند ! !؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: