آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 فروردین ماه 1393 = 13-04 2014

حمایت جناح رفسنجانی از قطعنامه پارلمان اروپا

انتقاد‌ غربی‌ها به وضعیت حقوق بشر در ایران وارد است

به گزارش دیگربان، علی مطهری (نزدیک به رفسنجانی) امروز در گفتگو با خبرگزاری مهر از بخش‌هایی از قطعنامه اخیر پارلمان اروپا درباره مسائل داخلی ایران دفاع کرده است.

مطهری گفته: قطعنامه اخیر پارلمان اروپا نقاط مثبتی دارد٬ برخی انتقاد‌های غرب به وضعیت حقوق بشر در ایران وارد است و اسلام اجازه دخالت در امور داخلی کشور‌ها را داده است.


دهن کجی رفسنجانی به ولی فقیه

به رغم هياهوی هراس آلود باند ولی فقیه از قطعنامه پارلمان اروپا و پیشنهاد گشايش دفتری در تهران، جناح رفسنجانی از این قطعنامه استقبال کرده و آن را یک علامت مثبت دانسته است.

علی خرم، نماینده سابق رژيم در دفتر اروپايی سازمان ملل، نزدیک به جناح رفسنجانی به روزنامه مردمسالاری گفته است: اين اقدام می تواند به نفع ايران باشد زيرا اعتبار تهران را در جامعه جهانی بالا می برد.

این منبع نوشت: علی خرم با نگاه مثبت به طرح پارلمان اتحاديه اروپا برای گشايش دفتر در تهران گفت: ايران برای بازسازی اقتصادی و صنعتی در عرصه های مختلف تکنولوژيک، به فناوری اروپا نياز دارد و وجه غالب فعاليت دفتر اتحاديه اروپا در تهران در اين چارچوب خواهد بود. ضمن اين که اين دفتر می تواند به قراردادهای سرمايه گذاری و انتقال فناوری و علم و دانش به ايران کمک کند

وی افزود: دليل موضعگيری پارلمان اتحاديه اروپا در اين مقطع، اين است که تصميم گرفته با ايران تعامل داشته باشد، بنابراين علائق خود را مطرح می کنند. برای افرادی که در عرصه سياست خارجی کار کرده اند، اين اتفاق به جای اين که منفی باشد علامت مثبت است.

این در حالیست که آخوند موحدی کرمانی از مهره های باند ولی فقیه در نماز جمعه این هفته تهران، در واکنشی هیستریک به قطعنامه پارلمان اروپا، کشورهای اروپايی را به گروگانگیری تهدید کرد و گفت: اروپایی ها بی حیایی را به حد اعلا رسانده اند، می گويند دفتر اتحاديه اروپا در تهران تأسيس بشود، پند بگيرند! همان جاسوسخانهٴ آمريکا که تعطيل شد و جاسوسهای آمريکايی دستشان و چشمشان بسته شد، پند بگيرند! ديگر اين مردم اجازه نمی دهند يک جاسوسخانه ديگری در ايران به وجود بيايد.


اجازه راه‌اندازی یک دکه هم نمی‌دهیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر تأسیس دفتر نمایندگی در تهران گفت: تأسیس این دفتر برای آن‌ها در تهران و موافقت با آن از سوی جمهوری اسلامی ایران فقط یک خواب خوش برای آن‌هاست. مردمی که لانه جاسوسی را تعطیل کرده‌اند یک لانه بزرگ‌تری ایجاد نمی‌کنند که امروز در لوای دفتر اتحادیه اروپا، آمریکایی‌ها جاسوس‌های خودشان را از اروپا و سایر نقاط دنیا به ایران بفرستند.

عبدالرضا مصری در ادامه اظهار داشت: مجلس قاطعانه در برابر تأسیس دفتر نمایندگی پارلمان اروپا در تهران می‌ایستد و اجازه تأسیس هیچ‌گونه تشکیلاتی را در کشور نمی‌دهد. با این شرایطی که برای تأسیس دفتر گذاشته‌اند و قطعنامه صادر کرده‌اند، قصد حمله به دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در کشور ما را دارند. ملت ایران سال‌ها پیش آقابالاسری بزرگ‌تر از این‌ها را با لگد بیرون کرده است. مردم ایران اجازه نمی‌دهند که آن‌ها یک دکه و یا اتاق در ایران تأسیس کنند، چه برسد به اینکه دفتر نمایندگی داشته باشند.


قطعنامه پارلمان اروپا يعنی اعلام جنگ

نقوی حسينی سخنگوی کميسيون امنيت مجلس نیز گفت: اين قطعنامه يعنی جنگ عليه ملت ما، آشوب و فتنه عليه ملت ما. اگر اين قطعنامه ملغی نشود ما تصميم ديگری در مورد اتحاديه اروپا خواهيم گرفت.

****************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: