آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 فروردین ماه 1393 = 09-04 2014

تنشها در شرق اوکراين رو به افزايش است

تنشها در شرق اوکراین رو به افزایش است. به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، واشنگتن ، مسکو را به ایجاد هرج و مرج در اوکراین متهم می کند در حالی که روسیه می گوید اوکراین با خطر جنگ داخلی مواجه است. در خارکوف طرفداران روسیه ساختمانهای دولتی را در محاصره قرار داده اند. یکی از ساکنان این شهر گفت اوضاع در خارکوف به علت موضع روسیه این طور وخیم شده است. این به نفع روسیه است که شهرهای خارکوف و دونتسک در کنترل مسکو در آیند.
آمریکا روسیه را مسبب اصلی اعتراضها در شرق اوکراین می داند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت دخالت واضح و آشکار روسیه در بی ثبات سازی و گسترش فعالیتهای جدایی طلبانه در شرق اوکراین واقعا نگران کننده است. هیچ کس نباید بازیچه قرار گیرد. هیچ کس نباید به دنبال بهانه های مصنوعی برای مداخله نظامی مشابه آنچه در کریمه دیدیم باشد. روسیه نیز به این اتهامات واکنش نشان داد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت درخصوص این سئوال که چه کسی مسئول این وقایع در اوکراین است، شریکان آمریکایی ما اوضاع را با نسبت دادن عادات خود به دیگران، تحلیل می کنند.
قرار است جان کری و سرگئی لاوروف هفته آینده دیدار کنند.
در شهر لوانسک مسئولان می گویند گروهی از جدایی طلبان طرفدار روسیه کنترل ساختمانهای امنیتی را در دست گرفته اند و شصت نفر را در گروگان خود در آورده اند. فعالان طرفدار روسیه این خبر را تکذیب کردند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: