آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 فروردین ماه 1393 = 07-04 2014

گزارش امیدوارکننده رویترز از کابل

خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه با انتشار گزارشی از کابل به بررسی تردیدهای موجود درباره توانمندیهای طالبان پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پرداخت و نوشت: مشارکت دور از انتظار مردم در انتخابات و همچنین ناتوانی طالبان برای جلوگیری از خوب برگزار شدن رای گیری، تردیدها را درباره توانمندی این گروه در به دست گرفتن امور پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در پایان سال جاری شدت بخشیده است.

این گروه شبه نظامی اسلامگرا (طالبان) پیش از انتخابات هر روز تهدید می کرد، اما هرج و مرجی که انتظار می رفت اتفاق نیفتاد.

به رغم خطرات و تهدیدهای مطرح شده نزدیک به 60 درصد از جمعیت 12 میلیون نفری که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند پای صندوقهای رای رفتند.

در خیابان های کابل از روز یکشنبه این تفکر گسترش یافت که بازگشت به آرامش با گذشت 13 سال از آغاز مبارزه با طالبان امکان پذیر است.

شکریه بارکزای نماینده پارلمان افغانستان با ابراز خرسندی از مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات افغانستان می گوید: این رؤیای من است که به واقعیت تبدیل می شود. این مشارکت یک سیلی باورنکردنی به دشمنان افغانستان به شمار می رود.

برهان عثمان از اعضای شبکه تحلیلگران افغانستان می گوید به نظر می رسد حمایتی که بخشی از مردم افغانستان از طالبان به عمل می آورند رو به کاهش است.

یک افغان در صفحه توئیترش در کنار عکسی از رای دهندگان که انگشت جوهری خود را به نشانه شرکت در انتخابات بالا برده اند، ‌نوشت: مردم اینگونه می گویند: مرگ بر طالبان.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: